torsdag 29 oktober 2015

Ett smörigt inlägg.

Igår firade Simon sin egen namnsdag med att baka en kladdkaka för första gången. Då jag lider av ett visst mått av kontrollbehov så kunde jag såklart inte lämna honom helt själv i köket, men jag stod snällt bredvid och vek ihop tomma mjölkkartonger osv. Jag vet att det låter som om jag pratar om ett barn, men med matlagning får han vara ifred i köket men bakningen är egentligen "mitt" område.

Simon kollade i alla fall i kylskåpet och kommenterade:
S: Har du sett länken på facebook där en kille hittat ett paket margarin som legat i rumstemperatur i 50 år? (här står han och håller i ett paket mjölkfritt margarin)
A: Ja, det har jag sett. Hurså?
S: Varför har man margarin hemma när man kan ha smör?
A: Enda anledningen till att jag har det där hemma är ifall jag ska baka nått M kan äta.
S: Finns det inte mjölkfritt smör?
A: Men Simon, vad är smör gjort av?!
S: Eeeh, ojdå!

Det är inte alltid så lätt! ♥

2 kommentarer:

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!