Visar inlägg med etikett film/musik. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett film/musik. Visa alla inlägg

tisdag 1 november 2016

"Sälj din själ till ett band" ♫♪

Precis som rubriken säger så är det nog precis vad jag har gjort åt just Kent, och efter denna helg så skulle jag göra mycket för att få gå på den absolut sista konserten i Stockholm i december. Har klurat på texten till detta inlägg nästan hela dagen, men får inse att när inte ens ordet magisk på långa vägar räcker till för att beskriva helgens konsert så är det lönlöst att försöka mer, men jag ska göra mitt bästa!


I fredags kväll efter att ha lämnat Elma hos mormor och morfar så åkte jag hem och vimsade runt i min eviga förvirring. Ska tillägga att det faktiskt var så att Elma skulle sova borta för första gången någonsin, så min vimsighet blev helt enkelt inte bättre av det. Packade, plockade och försökte välja kläder inför resan med hjälp av katten. Lyckades på nått vänster packa färdigt och sen även somna innan klockan blev 01. Vaknade till vid 03 av att Simon slet i mitt täcke och frågade var Elma var någonstans?! Tröttmössan hade glömt att hon åkt till mormor och morfar.


Seriösa klubben väntar på att få boarda flyget. Plockade upp Hanna i mörkaste mörka Jomala "mitt i natten" och drog sen iväg till flygplatsen för att möta Jenny och Ylva. Så fort vi kom innanför dörrarna så möttes vi av en inte allt för angenäm doft av avlopp, eww! Checkade in oss och gick igenom säkerhetskontrollen som alltid tjuter när jag går igenom den. Börjar tro att kontrollen på denna flygplats tycker lite extra mycket om mig, och att det är därför det tjuter varendaste en gång.


Sen var det dags att ta oss upp i luften första gången av resans fyra flygningar, och ställa siktet på Helsingfors. Det är en speciell känsla att lyfta från ett regngrått flygfält och en liten stund senare mötas av solen ovanför molnen. Har tagit en hel del soliga molnbilder men ska ta och bespara er från allt för många. Det är lite rogivande att sitta och titta ut över molnen och gärna glömma bort hur högt upp flyget egentligen är. Att vara höjdrädd och flygrädd är ingen vidare kombination.


Lånade Jennys hatt på flyget och tog lite egopix. Synd att det inte finns fler tillfällen att använda hatt på, för hade det funnits så hade jag lätt investerat i nått liknande men det känns onödigt att köpa nått som bara kommer att bli liggande.


Så var det dags att lyfta mot Vasa och lämna ett kallt och mulet Helsingfors. Under väntetiden vi hade på flygplatsen så åt vi baguetter på Upper Crust och trynade lite i muminshoppen. Fanns mycket fint men den body jag föll för fanns tyvärr inte i Elmas storlek.


Under flygningen mot Vasa så lättade molntäcket och jag insåg plötsligt hur sjukt högt ovanför marken vi var. Hujedamig! Landade i ett kallt men soligt Vasa och kände lite att vi var tillbaka på samma plats som vi börjat då flygplats och omgivning påminner oerhört mellan Vasa och Mariehamn. Ringde en taxi när vi skulle därifrån, och när den kom så slog det mig att taxichaufförer tydligen inte har en dresscode som jag faktiskt inbillat mig.


Orienterade oss till vårt hotell, Tekla, och började fixa oss inför konsert och middag. Jag roade mig lite med mitt favoritfilter på snapchat och försökte att få till en någorlunda normal selfie.


Åker man långt hemifrån så kanske ändå maten hade kunnat vara lite mer "exotisk" än pizza på Kotipizza. Visserligen är det väl exotiskt nog då den egna här hemma faktiskt stängt nu. Nåväl, mätta blev vi ju i alla fall och hittills verkar ingen ha blivit matförgiftad.


Efter maten hoppade vi in i ännu en taxi och åkte iväg mot denna resas mål och höjdpunkt, Kents spelning på Vasa Arena. Ställde oss och köade tillsammans med en hel hög andra och blev insläppta precis lagom för att inte frysa fast i marken utanför. Eh!


Väl inne köpte vi lite kent-prylar innan vi tog en tur till toaletten (som var utan fågelsång) och sen letade upp våra sittplatser. Fröken Babyrosa och Fröken Babyblå fördrev även lite tid med att ta suddiga selfies.


Mitt i allt började nedräkningen och Hanna satt och pickade mig i låret varje gång det gått en minut, som om det hade lyckats undgå mig ändå ;)


Så äntligen drog det igång och de inledde med en av mina nya favoritlåtar Gigi!


Till den sista sången gjorde de ett klädbyte, och tårarna har nog aldrig tidigare varit så nära. Även om det var jobbigt med flygresor, och annat hattande hit och dit så var det såååå värt det när vi väl var där och fick uppleva denna magiska konsert. Tack Jenny och Hanna för att ni liksom smittat mig med den bästa smittan man kan få, kent-febern.


Efter konserten köade vi till taxi i ungefär en timme innan vi fick sätta oss i en varm bil och åka till hotellet. Efter att ha smitit från otrevlig tobakstiggande person #1 nere vid hotellentrén så var det väldigt skönt att få krypa i pyjamasen och sätta sig ner och äta lite kvällsfika innan det var dags att ta natt. En hotellsäng har nog aldrig varit så skön och inte ens det skvalande/kluckande elementet störde mig nämnvärt utan vi slocknade nog ganska ovaggade hela gänget.


Morgonen efter steg vi upp och åt för-frukost på hotellrummet innan vi gick ner och åt av hotellets frukostbuffé. Varför vi valde att äta för-frukost kan ni läsa mer om på Hannas blogg. Efter det begav vi oss iväg med taxi till flygplatsen och åter igen reagerade jag på bristen på dresscode hos de som kör taxi i Vasa.


Efter två flygresor och ett lätt stressat hjärta däremellan så var det OERHÖRT skönt att se dessa små kobbar igen. Hem ljuva hem, men det var en fantastisk resa! ♥

söndag 6 mars 2016

Min lilla gullhöna ♥

elma2
Jag ber om ursäkt för att skärpan blev lite hejkonbejkon men det är inte så ofta jag filmar med systemisen. Borde kanske göra det oftare för det blir ju himla fin kvalité bara man får till just skärpan.

måndag 4 januari 2016

4 januari 2016

Nytt år och ett nytt blogginlägg. Började egentligen skriva detta inlägg redan på nyårsdagen, men eftersom det inte gick att bädda in videon varken från telefonen eller paddan så blev det liggande i utkast. De som följer mig på instagram har sett att jag lagt upp en riktig maratonvideo med 145 bilder på 15 sekunder för att sammanfatta mitt 2015. Det behövs ingen supersvår ekvation för att inse att man knappt hinner se vad bilderna föreställer, så därför valde jag att ladda upp en liknande video på youtube istället med lite lugnare musik och som då fick bli nästan två minuter lång, så den tänkte jag bjuda på här istället.


Gott nytt år på er alla ♥

lördag 19 december 2015

Love, you're not alone, cause I'm gonna stand by you


Ibland trillar man över en låt som bara omedelbart går rakt in i hjärtat. Idag hittade jag en sån låt, därför får den ett eget blogginlägg. Hade egentligen tänkt skriva en mer djuplodande text i det här inlägget men det är någon som knorrar från spjälsängen så det får vara. Trevlig lördag på er alla ♥

tisdag 6 januari 2015

Sötast på tv just nu!


Vissa reklamer smälter man ju bara av ♥

måndag 8 december 2014

00:44


Klockan börjar närma sig alldeles för mycket och jag är vaken ännu. Gjorde misstaget att sätta mig ner och läsa bloggar och starta en spellista på Spotify. Hittade en lista som hette Evening Acoustic och det fanns mycket mysig musik i den.

Blev enormt sentimental av att sitta en hel kväll och början till natt och bara lyssna och läsa. Skickades snabbt tillbaka till gymnasietiden och tiden i Kalmar. Då hade jag möjlighet att sitta vaken på nättena och bara glida med i musiken, texterna och inspirationen som sköljde över mig efter att klockan slagit 12 på nätterna. Var tydligen som mest kreativ den tiden på dygnet. Även om jag satt uppe till 04 eller 05 och pysslade eller jobbade någon natt så var det ändå inget problem att orka med skolan dagen efter, eller så var det helt enkelt ingen som lade märke till att jag var lite trött.

Skulle jag sitta vaken till 05 idag och försöka ta mig upp på jobb till 08 så skulle det vara i princip omöjligt har jag en känsla av. För att inte tala om hur kämpig hela resterande dag skulle vara. Vet inte riktigt om det beror på att jag börjar bli gammal äldre eller om det helt enkelt är högre tempo på jobbet än vad det var i skolan på den tiden. Hur som helst så saknar jag dessa uppesittarkvällar/uppesittarnätter då och då, men de är och förblir nog ett minne blott i den formen de fanns förut.

Nu ska jag säga godnatt åt min fyrfota bebis och krypa ner under täcket och sova några timmar ♥

torsdag 10 april 2014

Ny favorit i musiklistan ♥


Jag har ju faktiskt inte sett varken Hobbit-filmerna eller Sagan om Ringen-filmerna, men nu blev jag faktiskt lite sugen när jag såg denna video tillsamman med låten. Rösten ♥

tisdag 28 maj 2013

You gave me a good start - You gave me your heart ♥


Helt klart en ny favorit i samlingen av låtar. Helt underbar röst ♥

tisdag 19 februari 2013

Musikalisk kärlek ♥



Samma underbara låt, men så otroligt olika ändå. K Ä R L E K ♥

lördag 27 oktober 2012

Filmer.


I torsdags kväll så hörde jag att Simon satt och pratade med den han spelade med, om att det skulle vara galet gott med kladdkaka. Så ja smög ut i köket och slängde ihop en liten kladdkaka, trots att vi egentligen inte hade smör hemma. Den blev riktigt god måste jag säga. Det är Simon som smugit runt med kameran och tagit bilden också.

Nu var det egentligen inte kladdkakan jag hade tänkt skriva om, utan jag hade tänkt berätta lite om de filmer vi tittat på de senaste dagarna. I torsdags till kladdkakan så tittade vi på Snow White and the Huntsman, och jag måste säga att den var bra mycket bättre än jag hade trott. Bra handling och inte alls seg eller långdragen, så den är helt klart sevärd!

Igår däremot tittade vi på The Hunger Games, och den är jag inte alls imponerad av. Den var seg och inte speciellt spännande alls, men nu har jag i alla fall sett den. Min besvikelse kanske kan bero på att jag hade hört väldigt mycket bra om den, och att den sen inte uppfyllde detta.

lördag 4 augusti 2012

Detta är kärlek ♥

Slänger upp en liten låt, som är en av mina absoluta favoriter just nu.

Det var väldigt längesen jag bloggade nått "dagboksaktigt", istället för dessa sammanfattande "veckan som gick" inlägg. Någonting skrivet i nutid istället för att bara skriva om dåtiden. Men jag hinner liksom inte riktigt med på kvällarna efter jobbet, känns som att jag prioriterar andra saker än bloggen och att läsa andras bloggar. Men nästa vecka återgår arbetsplatsen till sina normala öppettider, och det leder ju i sin tur till att jag får lite andra arbetstider igen. Förövrigt är jag inne på ett riktigt långt arbetspass bestående av 9 arbetsdagar i sträck utan ledighet. I morgon är det arbetsdag 4 av 9. I morgon är det i alla fall en kort dag, så det kommer nog gå riktigt fort.

Känns kanske inte som om dethär blev så väldigt intressant, men nu vet ni i alla fall att jag lever men att jag kanske inte kommer orka blogga så mycket då jag inte har så mycket ledig tid. Puss ♥

fredag 18 maj 2012

Are you stoned or something?

Bilden har jag lånat härifrån.

Har varit på bio med Mari ikväll, och vi kikade på Dark Shadows, men det kanske man kan gissa av bilden förstås. Jag tyckte att den var riktigt bra, men det brukar ju filmer med Johnny Depp vara så jag hade egentligen inte förväntat mig någonting annat. Nu börjar det dock bli dags att krypa ner i snarklådan, så att man kanske kanske skulle orka skriva lite mer på den individuella examinationsuppgiften imorrn. Dock ligger betoningen starkt på just kanske, ehe. 
G'natt på er!

fredag 27 april 2012

Call me, maybe?


Dags att finslipa hemtentan, då, och till det behövs lite trevlig musik. Igår blev det Kent, idag blir det detta! ^^

tisdag 27 mars 2012

tisdag 21 februari 2012

Cause I'm coming home again ♪


En favorit sen länge tillbaka. ♥

fredag 17 februari 2012

Hangover!


Den här låten har gått på repeat större delen av förmiddagen. Förövrigt känner jag mig så mossig inuti huvudet att jag tror att jag skulle smälta in bra i skogen just nu. Men, hemtentan är inskickad nu så huvudet kommer kanske snart återgå till sitt vanliga jag igen.

torsdag 1 december 2011

Helgens filmer.

Förra helgen tittade jag och Simon ovanligt mycket på film. Brukar knappt titta på en i månaden, och så mitt i allt har vi sett 4 (eller jag såg 3 ½ ) på två dagar. Här kommer några små recensioner på filmerna vi såg. Bilderna har jag stulit HÄR och texterna HÄR!

lördag 8 oktober 2011

tisdag 20 september 2011

Till I Come!


Nostalgi! Sitter och för över min musikmapp till min nya hårddisk, och passar på att lyssna på låtar man glömt bort! Åh!

tisdag 6 september 2011

Så fel det kan bli.


Alltså, det finns saker jag inte kan med riktigt. Låten här ovanför är en av dem.

Låten i sig är jättebra, lite lagom klämkäck sådär som en Disney Pixar film ska vara. Och rösten som sjunger är det heller inte något fel på, bättre röst har jag sällan hört. Det stora felet är kombinationen Joakim Berg och klämkäckheten i låten! Jocke Berg i min värld ska inte sitta och tralla disneylåtar, det är lite för glatt för honom. Men, å andra sidan så kanske det är jag som har placerat honom i ett visst fack efter alla år med Kent?!

Men min fråga är alltså, vad tycker ni? :)