Visar inlägg med etikett förändringar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett förändringar. Visa alla inlägg

torsdag 27 juni 2013

Som en ny människa ♥

Var och klippte och färgade håret idag efter jobbet så jag bjuder på en liten före och efterbild. Förebilden togs kl 06.20 i morse, därav det fantastiskt pigga ansiktsuttrycket. Sen var håret blött där, så det gör inte färgen riktigt rättvis hur den var innan jag besökte Cecilia heller. Älskarälskarälskar min nya hårfärg och mitt lite kortare och lättare hår ♥

Ufo-Anna i väntan på att hårfärgen skulle göra sitt. Så snyggt måste jag säga.

Bjuder på en bonusbild på en liten Anna i köket som egopixar i väntan på att dagens kakbak skulle vara färdigt i ugnen. Är nästan chockad över det faktum att jag i år faktiskt blivit brun i ansiktet. Tror inte det har hänt på de senaste 4 åren. Happihappi. Och vet ni en sak som också gör mig väldigt happi, det är det att jag imorrn efter jobbet inleder min första riktiga semester någonsin ♥ Att det bara handlar om två veckor är ju en annan femma, men det är iaf semester!

torsdag 3 januari 2013

Nytt år och en liten förändring.

Det var otroligt fint på himlen innan jag skulle gå och klippa mig idag.

Före klippningen, kan knappt förstå att det såg sådär platt och tråkigt ut. Eftersom det var så mörkt i vardagsrummet så fick jag fota i badrummet, och där hade jag inte tid att mikla med att få rätt fokus med systemisen, så det fick bli med mobilen.

En liten satellit! (;

Efter klippningen. Känner mig som en helt ny männsika! :D

En bild från systemisen också. Helt underbart att vara lite ljusare igen.

torsdag 26 juli 2012

Dagens förändring.


Låter bilderna tala sitt eget språk, så ni får titta och säga vad ni tycker.

tisdag 19 juli 2011

Nytt för idag!

Som många säkert vet så är det ju totalt hopplöst att försöka fotografera nya frisyrer och hårfärger, då de aldrig blir så fina på bild som de är i verkligheten. Men jag har gjort ett försök i alla fall!


Före: Trött Anna, med långt och tråkigt hår.


Efter: Betydligt mycket roligare frisyr. Lite liknande som förra gången, men lite mörkare lugg, och denna gång går det mörka partiet lite längre ner mot örat.


Denna bild är den mest rättvisa jag får på färgen, och även den ljuger lite. Så ja, det är väl så att den som är nyfiken får komma och träffas irl och se frisyren då!

torsdag 20 januari 2011

Simons nya gaddning!

Simon kom just hem efter att ha suttit nästan hela dagen hos Olle på Ink Theater. Hem kom han med dessa små söta svalor!

måndag 3 januari 2011

Nytt år - nytt hår!




Jag som normalt har trott att mitt hår är och förblir spikrakt, har nu fått bevisat att jag har självlockigt hår. Såhär såg det nämligen ut om man inte borstade det, och sen fönade det med "tratt".


Såhär ser färgerna ut i naturligt ljus! Det hår som ramar in ansiktet är alltså färgat i en mörkare färg, och det övriga håret är lika ljust som vanligt.

fredag 19 november 2010

Hårfärgsbekymmer, igen.


Hittade lite gamla bilder från valborg för flera år sen. Och jag insåg att jag saknar den blonda färgen jag hade där. Men, skulle jag ha fortsatt ha den så skulle jag nog inte haft så mycket hår kvar på huvudet.

(åh, valborg på Tellholm. "vi är ute och dricker mjöd" <3)

söndag 31 oktober 2010

Hårfunderingar!

Lite hårbilder såhär på kvällen. Såhär har jag sett ut direkt efter klippningar och färgningar sen 2006 och framåt. Vissa värre än andra!

2006
1


2


3



2007
4


5


6



2008
7


8


9


10


11


12



2009
13


14



2010
15


16

fredag 30 juli 2010

Nya håret *hjärta*


Det kom ju en önskan om mera bilder på håret. Så här kommer det lite tydligare bilder, och här är det även lite stylat, vilket det inte var på bilden igår.

onsdag 28 juli 2010

Min nya klippning!



Idag är det min lediga dag, och jag passade på att klippa mig, och färga min extremt långa utväxt. Känns riktigt fräscht och lätt i mitt huvud nu, som om det kapats av flera meter hår. Jag är hur som helst supernöjd med både färg och klippning!

Säg gärna vad ni tycker!

lördag 10 juli 2010

Håren genom åren: 2004 - 2006

Här kommer då lite blandade frisyrer och hår mellan 2004 - 2006. Har försökt få dem i någorlunda rätt tidsföljd, men det är inget jag kan garantera.


2004 - Hemma hos Elin.


2004 - Var till snickarbyxan och provade ut arbetskläder.


2004 - hos Elin.


2005/2006 - I datasalen på Folkis.


2006 - Hemma och nyklippt.


2006 - Ego.


2006 - Nästan svarthårig hos Kattis och tittar på valpar.


2006 - Luggklippt.


2006 - Hade övergått från mörkt till ljust.


2006 - En trött morgon innan skolan.