Visar inlägg med etikett anna pysslar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett anna pysslar. Visa alla inlägg

onsdag 21 augusti 2013

Ugglor ♥

Före pyssel. Hade hängt handdukar i badrumsfönstret för att jag inte tyckte att gardinen som var där täckte så mycket insyn. Inte för att det egentligen går att se in, men jag inbillar mig så mycket.

Efter. Bilden blev ju inte alls speciellt snygg, men man ser i alla fall lite av gardinen jag sydde. Sötaste uggletyget ♥

måndag 13 maj 2013

Lite fint pyssel ♥

Har man inga fina smycken så får man skapa dem själv. Satt och pärlade lite med barnen på jobbet och fick helt enkelt för mig att laga ett litet armband åt mig själv också. Finafisken ♥

söndag 3 februari 2013

We're beautiful like diamonds in the sky ♪

Idag när jag plockade i köket så var det så fint ljus på ena köksbänken, så jag passade på att ta lite bilder på min ständigt växande samling nagellack. Orkade tyvärr inte sortera dem i färgordning, utan de fick bli att stå så som de togs upp ur den lilla korg de förvaras i.

Mavala: Har inte så många lack från detta märke då jag tycker att de täcker dåligt och inte har någon vidare hållbarhet på mina naglar hur jag än försöker sköta det. Det mörkrosa nr 65 Adelaide är favoriten i denna kategori, vilket kanske syns ganska tydligt på flaskan.

Depend: Märket jag har helt klart flest nagellack av. Tycker att flaskorna är lagom stora och lagom dyra för min studentbudget. Sen håller de mycket bättre än många andra lack. Sen kommer de med lite roliga nyheter varje år, men det är smått trist när man faller stenhårt för ett lack som bara är ett säsongslack.

Lite blandade lack då. Ett jättedåligt överlack från Depend, ett Hello Kittylack från H&M, ett rosa lack från Wet n' Wild, ett silvernagellack från Lamis och ett roda IsaDora lack. Använder nästan inte nått av dessa lack mer.

GinaTricot: Det nya favoritmärket. Billiga lack och dubbelt större flaskor än Depend, så de tar inte slut lika fort. Nackdelen med GinaTricots lack är väl samma som med Depend, alltså att de då och då byter ut lacken och att nått favoritlack inte längre finns att få tag på då. Hållbarheten på dessa lack går i alla fall inte att klaga på.

Först det mest fantastiska överlacket som skapats, Seche Vite. Sen är det fyra stycken lack från Oriflame, och de är riktigt fina alla fyra. Måste nog ta och se om det finns fler fina färger någon gång.

Och så mina absoluta favoritlack. Överlacket Seche Vite, utan det skulle jag inte orka pyssla så ofta. GinaTricots 81 Alexis och112 Silver Lake. Oriflame och jag tror det heter nått så avancerat som Cerise. Och sist och slutligen Depend 091 och 252.

fredag 9 november 2012

A sky full of lighters ♫


På tal om ljus och annat så gjorde jag om på ljusbrickan här hemma igår. Köpte lite stenar och dekorationssand på IKEA, och snäckorna, ljusen och brickan hade jag hemma sen innan.


Efter. Kanske inte syns så stor skillnad, då sanden är svart. Men syftet med sanden är att ljusen skulle stå lite stadigare i den, och de gör de också. Sen när de stora svarta ljusen brunnit ner så har jag nya planer för fatet.

torsdag 26 juli 2012

Naglar ♥


Karro ville se hur det orangea nagellacket såg ut på naglarna, så jag gjorde mitt bästa för att få en så rättvis bild som möjligt, med det var inte det lättaste. Det är betydligt finare i verkligheten än vad det är på bilden! :)

söndag 27 maj 2012

Nytt i samlingen ♥

Har investerat i ett nytt överlack, och jag säger redan nu att jag inte förstår hur jag har har klart mig utan denna fantastiska flaska. Det blir stenhårt på nolltid och det är nästan omöjligt att repa eller få bitar ur. Sen är det helt färglöst, vilket jag verkligen uppskattar, istället för det överlack jag hade innan som gjorde de flesta nagellacken tonade mot blålila. Så mitt svarta nagellack blev alltså mörkblått med det. En av de få nackdelar jag kan komma på är att det är lite småsvårt att få bort från naglarna just för att det blir som en glashinna, men lacket sitter så pass mycket bättre så man behöver ju inte göra om lackningen så ofta. En annan nackdel är att det är lite dyrt, 125 kronor för en flaska, men det lär vara rätt drygt av vad jag har läst.

Nagellacket som ligger bredvid Seche Vite flaskan är ett nagellack jag bara använt en gång innan, och sen har funderat på att slänga då det aldrig torkade helt och hållet. Efter två dygn var det fortfarande lite kletigt så det blev märken av allt i det! Men det var innan jag köpte det fantastiska överlacket! Nu tog det inte mer än 5 minuter innan det var helt torrt så att jag kunde hänga tvätt och diska utan att det blev förstört. Jag är frälst! ♥

lördag 12 november 2011

Fina grejer!


Märks det att jag har en förkärlek för Depends nagellack? Kom på sen att det saknas en flaska på bilden, men det är bara ett genomskinligt som ändå nästan är slut.

En ny till samlingen.


Var ett tag sen jag köpte detta nagellack, men fint är det. Sådär perfekt mörkt och höstlikt som jag vill ha det just nu. Det är tur att Depend har så billiga nagellack, med tanke på hur ofta jag köper nya! Heh.

torsdag 20 oktober 2011

Projekt - Svinbyxor.

Hade ju egentligen lovat att dessa bilder skulle komma upp här på bloggen i tisdags, men det blev inte så riktigt som ni säkert märkt. Men det heter väl bättre sent än aldrig?!


Uttrycket "svinbyxor" kommer då både från färgen (rosa) och att det är byxor som det inte gör någonting om de svinas ner. Ska trots allt spendera helgen med "mitt" lag bestående av 7 (tror jag?) killar, varav en är Simon och det förklarar väl allt? haha. Jag är supernöjd i alla fall.

(och på frågan varför jag inte har en Karolin-ovve som den lärarstudent jag är, så är svaret "nä, jag passar verkligen inte i orange-gult". Och varför vara som alla andra, när man kan vara sig själv? hihi)

tisdag 18 oktober 2011

Gissningslek?


Det är fritt fram för gissningar vad det är!? :)

lördag 15 oktober 2011

Purple rain ♫


Köpte ett nytt nagellack tidigare i veckan. Dock var det väldigt svårt att få en rättvis bild på färgen, då det var ett väldigt gult kvällsljus just när jag fotade. Men såhär ser det ut i alla fall!

söndag 25 september 2011

Nails - Naglar - Kynsi

Klaga inte över böjningsformer i rubriken tack, det var idétorka på hög nivå!
Målade i alla fall naglarna i en ytterst snygg färg tidigare i veckan. Den ser nästan svart ut i vissa ljus, medan man i andra ljus ser att den skiftar i mörkblått. Jättesnyggt tycker jag!

torsdag 2 juni 2011

Naglar 3


Testade ett nytt nagellack! Väldigt sommarfräscht!

onsdag 18 maj 2011

Nails pt.2


Testade nagellack nr 2 idag. Riktigt härligt blå färg med fint glitter i. Me like! Och jag vet att jag har målat lite utanför naglarna, för jag orkade inte vara så petig.

Och, visst är det fint att lacket matchar mina bloggfärger?

tisdag 10 maj 2011

Naglar.


Fick födelsedagspresent av Madde när de var här, och jag fick välja vad jag ville ha. Så jag valde ut fyra härliga nagellack, och var tvungen att testa det första direkt. Det är så snyggt, och passar finfint till sommaren.