Visar inlägg med etikett Ett Foto I Timmen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Ett Foto I Timmen. Visa alla inlägg

lördag 24 september 2016

Ett foto i timmen, lördag 24.9

Igår kom jag på att det var längesen det var tal om EFIT, så jag skickade ett meddelande åt Hanna och frågade om hon skulle haka på och det gjorde hon gärna. Så här är min dag och här hittar ni hannas bilder från dagen!


Vaknade av att Simon steg upp och for till Sverige. Amelia surade i hallen så klev upp och släppte in henne i sovrummet och kröp sen ner i sängen och sov en stund till.


Vaknade av att Amelia trampade mig på magen och kunde inte somna om sen. Spelade lite spel på telefonen i väntan på att Elma skulle behaga vakna.


Elma sover fortfarande och jag passar på att läsa ikapp veckans Nya Åland på paddan. Padda nummer två trampar otåligt omkring i sängen och undrar varför hon ännu inte fått någon frukost.


Äntligen vaknar lillan och klättrar upp i stora sängen. Helt utvilad verkar hon dock inte vara då hon slocknar tvärs över mig.


Frukostdags! Råddmaja får äta frukost iklädd enbart blöja!


Ut på tur till Kantarellen för att köpa blöjor och glass.


Hemma igen och Amelia tycker att vi flänger runt för mycket. Här är hon dock rädd för Elma som visar sina färdigheter och försöker stänga alla öppna dörrar.


Triss i vilande tjejer. Det verkar som att detta är vårt favoritställe när man ser mina bilder!


På väg mot storasyster i Lemland. Elma sover gott i baksätet trots att hon just vaknat.


Fika och reseplanering. I oktober smäller det och jag får se KENT i Vasa! ♥


I all planering och fundering glömde jag bort att ta några bilder vid 16, 17 och 18, men tillslut sitter vi i alla fall i bilen på väg hem igen.


Kvällsgröt med ett alternativt verktyg! Efter detta säger vi godnatt och hoppas på att få sova ostört ännu en natt ♥

onsdag 31 december 2014

Gårdagens EFIT - 30.12.2014


07.00 - Stiger upp och slänger igång dagens första omgång tvätt. Lägger mig på soffan en stund och myser med katten.


08.00 - Tar min järnshot som bör tas minst 30 minuter före frukost. Pysslar lite i köket och ger katten frukost.


09.00 - Äter frukost själv. Mysli, yoghurt och ett glas soda stream läsk. Nyttigt!


10.00 - Diskar undan frukostdisken och ovanför mig i fönstret sitter Amelia och övervakar. Här har hon redan hunnit plaska i diskbaljan och fått diskmedel i ögat.


11.00 - Ögat blir sämre så jag ringer veterinären och hon ber oss komma dit. Packar in katt och papper i buren och brummar iväg mot godby.

12.00 - Min skräckslagna kattunge väntar på veterinären. På bilden ser hon verkligen pluttig ut.

13.00 - Besöket hos veterinären avklarat och vi har just anlänt till parkeringen hemma. Blicken jag får från Amelia betyder nog "varför kliver vi inte ur bilen, vi är ju framme!"

14.00 - Spänningshuvudvärken kommer krypande efter dagens stressade situationer. Jag kopplar av i soffan en stund med lite spel på iPaden och Rädda Willy på tv.

15.00 - Efter lite lunch så hänger jag dagens tredje omgång tvätt. Piratkatten övervakar från sin höga sovplats.

16.00 - Packar in katten i buren för andra gången idag, men denna gång är målet mamma och pappa. Katten får husera där de närmsta dagarna då ögat ska droppas alla dagar och det inte är det lättaste ensam.

22.00 - Hemma igen. Tomt i lägenheten utan katten men passar på att bädda rent när jag inte har någon som härjar runt när jag slätar ut lakanen. Med den bilden säger jag godnatt.

fredag 30 november 2012

tisdag 4 september 2012

fredag 1 juni 2012

Ett Foto I Timmen - 1.6.2012

När jag vaknade i morse så var jag sugen på en Ett foto i timmen dag, så jag körde en helt spontant. Hoppas ni gillar't!