onsdag 31 december 2014

Gårdagens EFIT - 30.12.2014


07.00 - Stiger upp och slänger igång dagens första omgång tvätt. Lägger mig på soffan en stund och myser med katten.


08.00 - Tar min järnshot som bör tas minst 30 minuter före frukost. Pysslar lite i köket och ger katten frukost.


09.00 - Äter frukost själv. Mysli, yoghurt och ett glas soda stream läsk. Nyttigt!


10.00 - Diskar undan frukostdisken och ovanför mig i fönstret sitter Amelia och övervakar. Här har hon redan hunnit plaska i diskbaljan och fått diskmedel i ögat.


11.00 - Ögat blir sämre så jag ringer veterinären och hon ber oss komma dit. Packar in katt och papper i buren och brummar iväg mot godby.

12.00 - Min skräckslagna kattunge väntar på veterinären. På bilden ser hon verkligen pluttig ut.

13.00 - Besöket hos veterinären avklarat och vi har just anlänt till parkeringen hemma. Blicken jag får från Amelia betyder nog "varför kliver vi inte ur bilen, vi är ju framme!"

14.00 - Spänningshuvudvärken kommer krypande efter dagens stressade situationer. Jag kopplar av i soffan en stund med lite spel på iPaden och Rädda Willy på tv.

15.00 - Efter lite lunch så hänger jag dagens tredje omgång tvätt. Piratkatten övervakar från sin höga sovplats.

16.00 - Packar in katten i buren för andra gången idag, men denna gång är målet mamma och pappa. Katten får husera där de närmsta dagarna då ögat ska droppas alla dagar och det inte är det lättaste ensam.

22.00 - Hemma igen. Tomt i lägenheten utan katten men passar på att bädda rent när jag inte har någon som härjar runt när jag slätar ut lakanen. Med den bilden säger jag godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!