söndag 3 februari 2013

We're beautiful like diamonds in the sky ♪

Idag när jag plockade i köket så var det så fint ljus på ena köksbänken, så jag passade på att ta lite bilder på min ständigt växande samling nagellack. Orkade tyvärr inte sortera dem i färgordning, utan de fick bli att stå så som de togs upp ur den lilla korg de förvaras i.

Mavala: Har inte så många lack från detta märke då jag tycker att de täcker dåligt och inte har någon vidare hållbarhet på mina naglar hur jag än försöker sköta det. Det mörkrosa nr 65 Adelaide är favoriten i denna kategori, vilket kanske syns ganska tydligt på flaskan.

Depend: Märket jag har helt klart flest nagellack av. Tycker att flaskorna är lagom stora och lagom dyra för min studentbudget. Sen håller de mycket bättre än många andra lack. Sen kommer de med lite roliga nyheter varje år, men det är smått trist när man faller stenhårt för ett lack som bara är ett säsongslack.

Lite blandade lack då. Ett jättedåligt överlack från Depend, ett Hello Kittylack från H&M, ett rosa lack från Wet n' Wild, ett silvernagellack från Lamis och ett roda IsaDora lack. Använder nästan inte nått av dessa lack mer.

GinaTricot: Det nya favoritmärket. Billiga lack och dubbelt större flaskor än Depend, så de tar inte slut lika fort. Nackdelen med GinaTricots lack är väl samma som med Depend, alltså att de då och då byter ut lacken och att nått favoritlack inte längre finns att få tag på då. Hållbarheten på dessa lack går i alla fall inte att klaga på.

Först det mest fantastiska överlacket som skapats, Seche Vite. Sen är det fyra stycken lack från Oriflame, och de är riktigt fina alla fyra. Måste nog ta och se om det finns fler fina färger någon gång.

Och så mina absoluta favoritlack. Överlacket Seche Vite, utan det skulle jag inte orka pyssla så ofta. GinaTricots 81 Alexis och112 Silver Lake. Oriflame och jag tror det heter nått så avancerat som Cerise. Och sist och slutligen Depend 091 och 252.

2 kommentarer:

  1. När du flyttar hem så slänger jag in en katalog i din postlåda! I den aktuella katalogen har de graffiti-lack, tror jag de kallade det. Man kombinerar ett uner- och överlack och effekten blir en "graffitiyta"/krackelerad yta. Jag bara måste prova!

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!