torsdag 30 augusti 2018

Mitt "lilla" projekt.

För någon månad sen slog det mig plötsligt, en ide om hur jag ska få igång bloggen igen kom flygande till mig. Jag har, när jag räknade idag, 121 kokböcker och vissa är inte ens bläddrade i utan bara inköpta och har sen blivit stående i bokhyllan. Det finns alltså en hel del outforskade recept, tänk vad mycket godbitar jag har missat! Ska väl tillägga att jag egentligen älskar att bläddra i dessa fina böcker så varför vissa är obläddrade förstår jag faktiskt inte.

SÅ, projektet blir alltså att testa minst ett recept ur varje kokbok och då slippa ha en hel hög med olästa böcker i bokhyllan plus att jag får göra det jag tycker är roligast, dvs baka! Testar jag ett recept i veckan så blir det ju ett projekt som håller på i 121 veckor vilket borde vara en bit över två år om jag inte tänker fel? Hinner ju hända en del på två år dessutom, men jag börjar i alla fall med ett recept i veckan så får vi se hur det håller sen.

Får även anledning att damma av systemkameran lite, vilket också händer nästan pinsamt sällan.

Så nu har jag tre frågor: 
1, detta projekt lär väl synas lite på instagram med, så det skulle behöva en egen hashtag, men jag kommer inte på nått bra. Någon hjälp?

2, vilken bok börjar jag med? 

3, Och sist men svårast, vem fasen ska äta allt jag bakar/lagar? (; 

Puss på er! ♥

2 kommentarer:

  1. jag har ju svarat på Instagram, och du vill inte höra min kvällströtta hjärnas förslag på hashtag - så så så usel xD

    men du vet att jag stöder detta projekt i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, jag tror faktiskt att din kvällströtta hashtag är bättre än alla de varianter jag kommit fram till själv ;)

      Radera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!