söndag 4 januari 2015

Julhelgen 2014


Hjälpte mamma hänga ut lite fågelmat på julafton. Även de små måste ha nått att äta.


Vi drack glögg nere i lusthuset istället för att titta på Kalle Anka på tv. Det är en tradition jag tycker om, Kalle börjar nämligen kännas en smula tjatig.


Mamma och pappa hade lagat grantomtar på gården.

<
Har man fel objektiv på kameran så blir det ingen hel bild på julgranen, utan man får nöja sig med lite detaljer.


Amelia sussade sött i en korgstol medans vi andra drack glögg och fixade med mat och dukning. Det är chill att vara katt.


Medan vi andra delade ut julklappar så låg Amelia i gungstolen och spanade på brasan. Hon är rädd för den på samma gång som hon är extremt nyfiken på den.

<
Inte ens min sötnos lyckas vara söt jämt! ;)


Någon av dagarna efter jul var vi ut på en promenad i kylan. Denna promenad resulterade i två enorma skavsår på mina fötter. Dessa skavsår gör i skrivande stund fortfarande ont, så ett bättre avslut hade jag nog kunnat få på julhelgen. Men i övrigt har det varit en enormt bra ledighet. ♥

2 kommentarer:

  1. alltså, grantomtarna <3
    Ajaj med skavsår :( fina bilder, i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är de fina de små tomtarna! ♥

      Radera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!