tisdag 31 januari 2012

Tystnad.

Här är det tyst och lugnt. Har inte haft tid i helgen att blogga så mycket, och hittills har inte orken infunnit sig heller. Får hoppas att orken kommer tillbaka till helgen i alla fall, då kanske jag har någonting att skriva om i alla fall.

I helgen hade vi ålandsbesök här hemma, då Simons pappa och lillasyster var här och hälsade på mellan torsdag och söndag. Riktigt trevligt med lite folk i lägenheten tycker jag. Vart ett besök på sjösjukan, besök på IKEA och middag på restaurang och en supergod middag hemma. En toppenhelg helt enkelt.

Igår (eller rättare sagt för ett par veckor sen) tröttnade jag på att mitt hår hade bleknat så otroligt mycket sen färgningen. Kände mig i stort sett gråhårig. Så igår gjorde jag och Simon slag i saken och färgade håret på mig, så nu är det lite mörkare och betydligt mer glansfullt igen, skönt. Dock kommer jag nog inte vara mörk så länge till, utan till sommaren blir det nog åt det ljusare hållet igen. Jag är nog inte gjord för att vara mörkhårig.

Nu blir det att plugga lite och sen ropar sängen på mig!

2 kommentarer:

  1. jag tycker du passar bäst i mörkare hår, tycker dina drag kommer fram så mycket bättre i det!

    fast det är ju din trivsel som kommer först, förstås :)

    (och så vill jag gärna se bild på håret, även om skillnaden kanske inte är så stor!) :D

    SvaraRadera
  2. hanna: ja, det kan hända att det är så, men jag tycker inte alls lika mycket om mitt bruna hår. Det blir mycket snabbare skitigt och äckligt. Så det får nog bli ljusa slingor till sommaren :)

    Ja, du ska få se bild sen när jag lyckas få till en bra. Det är baksidan med att inte trivas med hårfärgen, att man inte blir bra på bild! :p

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!