måndag 10 oktober 2011

Lite kökspyssel och annat grubbel.


Bakade lite muffins igår, och tusan vad goda det var. Simon säger att det är hans nya favoritmuffins, men sen kom det fram att de nog delar förstaplatsen med morotscupcakesen.

Idag är det lite mer "stillsamt" här hemma. Jag ligger större delen av tiden på soffan och vilar (läs: hostar lungorna ur mig), och Simon sitter vid sin dator och spelar. Det stavas alltså s-j-u-k-s-t-u-g-a här hemma för tillfället, vilket är lite surt. Jag har verkligen inte tid att vara sjuk just nu, fast så säger man väl alltid. Nåväl, nu ska jag återgå till min sköna soffa!

3 kommentarer:

  1. oj, vad fina de såg ut att vara! Vad är det för muffins? :D

    uschdå, jag har också varit sjuk i ungefär två veckor i sträck, sådär att jag för det mesta mår helt bra, har kanske ont i halsen och snuva, men emellanåt har jag haft stegring och hosta också :(

    krya på dig!

    SvaraRadera
  2. hanna: Kanelbullemuffins heter de, och de påminner nog lite om kanelkakan jag bakade förut. Därav Simons höga betyg säkert! ;)

    Mm, jag har börjat få feber nu men Simon hade nästan 39 grader i morse när han vaknade så jag vet vad jag har att vänta. Suck.

    Tack, hanna!

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!