onsdag 20 januari 2010

En kort uppdaterin om livet i kalmar.

Alltså, nu är jag trött på det här eviga snöandet.

Det har snöat mer eller mindre i två dygn nu, och jag är så otroligt trött på det. Jag längtar till våren, och vår blir det ju knappast så som det ser ut nu. Sen är det nollgradigt ute, vilket innebär att det dessutom är rätt slaskigt där folk har gått mycket. Urk. Sen börjar snön bli brun igen, och det leder ju till att både skor och byxor blir jätteskitiga, och det är riktigt äckligt.

Nog om snön, och över till någonting roligare. Igår fick jag och Simon reda på att vi fått lägenhet inne i Kalmar. Visserligen är den ute i Norrliden, men allting är ju bra mycket bättre än Nybro måste jag säga. Månadshyran är högre, men det jämnar ut sig då den är hyresfri på sommaren, och att vi slipper betala 1400 kronor i månaden på att pendla. Och nu slipper jag dessutom passa de där jäkla tågen. Så det blir nog bra, och jag ser fram emot att få flytta härifrån snart,snart,snart!

Nej, nu ska jag diska, städa och fixa lite inför skolan i morgon.

7 kommentarer:

  1. Alltid lika kul att hitta en lägenhet som är närmare när man vet att det lönar sig i längden :)

    SvaraRadera
  2. Åh, vad sweet! Då måste vi komma och hälsa på er där också! :D

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Hanna :D

    SvaraRadera
  4. kul! Hoppas verkligen att den passar er bättre :D kramis

    SvaraRadera
  5. SV: Men en entimmespromenad är ju inte dåligt! Och jag skulle inte orka ta mig till gymmet om det inte var för att jag gillar just den träningsformen. För personer som inte gillar att träna/gillar andra typer av träningsformer så är nog gymmet pest och pina. Men jag trivs där :)

    SvaraRadera
  6. SV. Ja de är lite småtråkigt :P men vi har ju varandra ändå hihi. Hoppas du får en trevlig lördagkväll sötis.

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!