tisdag 27 oktober 2009

Jaha, var det imorgon redan?

De lurade mig de små äcklen, eh oj, jag menar fastighetsskötarna.

Ca 1 timme efter det första besöket så pinglar det på dörren igen, och jag tänkte snabbt att "äh, det är säkert jultidningsförsäljare", men jag gick ändå och kikade vid dörren. Och då var det EN av de karlar som var hit tidigare idag som kom hit med en ny persienn. Så nu sitter den där, och skänker ett behagligt mörker i sovrummet. Men han hade ju sagt att den skulle komma imorgon ju!

Det var för övrigt en ganska korkad tanke av mig att koppla ringandet på dörren med jultidningsförsäljare, för dörrarna nere i trapphuset är låsta dygnet runt, så vill man in där så behöver man antingen portkod eller nyckel. Vilket är ganska skönt, för det är inte så mycket onödigt spring i trapphuset då. Och ja, jag vet mycket väl att jag låter som en gnällig pensionär.

2 kommentarer:

  1. SV. Ja verkligen :D de är doftar så gott också för de är inte en stark doft men ändå tillräckligt :D

    SvaraRadera
  2. svar: haha, klart han fick! Det fanns tre nya inlägg på bloglovin' när jag kollade :D (dessutom hade det varit svårt att komma ihåg att han inte skulle få en annars)

    Ja, men jag är ju hemma hela dagarna och kan kolla bloglovin' regelbundet, så det känns som ingen uppdaterar ;D

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!