onsdag 28 oktober 2009

Tjejsnack #29

Tema:
Reflexer

1. Använder du reflexer, om ej varför?
Jag försöker att alltid använda reflexer, men vissa dagar så hänger reflexen i fel jacka. Och har man då bråttom på morgonen så hinner man ju inte riktigt flytta det till rätt. Men jag har alltid ett reflex hängande på väskan, så jag kanske syns lite. Dock blir ju det att hänga rätt högt upp.

2. Vad har du/skulle vilja ha för typ av reflexer?
Jag skulle vilja ha fler av de jag har på väskan. Det är ett stjärnformat reflex och jag älskar ju stjärnor. Sen har jag en ålandsbanken-gris hängande i min vinterjacka.

3. Hur reagerar du när det dyker upp någon i mörkret utan reflexer?
Jag blir rädd oftast, speciellt om man kör bil och man plötsligt ser en människa som går utan reflex. Sen tänker jag oftast på att det var tur att man inte körde på personen.

4. Tycker du att skolan ska dela ut gratisreflexer till barnen?
Ja, absolut. Det är väl en bra grej? Då kanske allt fler barn skulle använda reflexer också.

5. När senast är du glad att du hade inbyggda reflexer?
Oj, ingen aning :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!