söndag 25 oktober 2009

Hur länge är det kvar till julen?

Alltså, det är ju länge kvar till jul. I alla fall enligt mig. Men om man tittar på tv så skulle man kunna tro att det bara är någon vecka kvar.

I går när jag satt och vilade upp mig så visade de filmen Elf på kanal 5, och den handlar ju om tomten. Och sen i morse vid 06:00 så visade de filmen Ett päron till farsa firar jul på SVT1. Och sen handlar Love Actually som går på TV3 nu, också om julen.

Visst, julen är jättehärlig men det finns väl gränser för hur tidigt man vill bli påmind om den? Det är som när vi var till IKEA i fredags, det var fullt med julpynt och en massa andra julsaker. Både jag, Sara och Daniel tyckte att det var lite onödigt tidigt. Men det är väl ett så kallat I-landsproblem kanske?

1 kommentar:

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!