fredag 21 september 2007

anna - tjejsnack vecka 38

Yrken/karriär

* Vilket yrke har du/studerar du till och varför valde du just det? Om du inte, vilket skulle du välja?
Jag studerar media och kommunikation, och jag valde det för att jag tycker att det är intressant och roligt att hålla på med layout och hemsidor, foto och film.

* Trivs du med ditt yrkesval/att du inte valde alls? Varför/varför inte?
Jag trivs med mitt nuvarande val och jag har en helt underbar klass och så.

* Trivs du på din nuvarande arbetsplats/med dina nuvarande arbetsuppgifter, eller vad du än gör? Motivera!
Jag jobbar ju inte, men jag trivs i skolan och med mina uppgifter jag har där.

* Vilket yrke drömde du om att ha när du var liten? Varför just det?
Jag ville bli kock, florist, bagare, hundskötare. Det mesta faktiskt, för att jag tyckte att dom verkade spännande.

* Har du möjlighet att göra karriär/vidareutbilda dig inom ditt yrke, och är det viktig för dig att kunna göra det? Varför/varför inte? Är du utan yrke osv, skulle du kunna tänka dig att klättra på karriärstegen?
Jag har nog möjlighet att kunna vidareutbilda mig, men det är inte speciellt viktigt. Så länge jag trivs med arbetet, så är jag nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!