söndag 23 september 2007

anna - uppdatring efter helgen.

Ska försöka orka skriva nudå, har varit för trött för det förut så.

Fredagen:
Var i skolan och tråkade. Hade Flash, Projekt och Fysik. Ska väl erkänna att fysiken var det roligaste på hela dagen, vilket är helt otroligt iom att jag inte ens gillar fysik. Sen hem och umgås med Mamma en stund och sen till Simon för att göra sig i ordning före middagen. Kvällens klädsel blev ett rosa linne, svarta stuprörsjeans och högklackade stövletter, och Simon med matchande rosarutig skjorta. Väldigt sött ^^. Sen promenerade vi ner till Indigo. När vi kom in där kände jag mig en aning felplacerad, passade inte riktigt in. Alla andra som var där var ju nämligen iaf 20 år äldre än mig, och ruskigt finklädda. Nåja, men vi blev placerade vid ett bord i ett mysigt hörn och fick menyerna. Då slog min eviga beslutsångest till, och jag fick svårt att välja (;

Men tillsist bestämde vi oss iaf, så till förrätt blev det Krämig Musselsoppa med friterad scampi och granny smith sorbet för oss båda (det dyraste på förrätts menyn) och till varmrätt blev det Grillad kalv med hummertartar, tryffel och bearnaisesås till mig och Stekt Marulk med rostad pistage, vitvinssås och parmalindad potatis (jag åt det dyraste som fanns på varmrättsmenyn oxå) och sen mousserande vin till förrätten och rött vin till varmrätten. Maten var jättegod, verkligen. Men jag trodde att det var nötter i Granny Smith sorbeten, men det visade sig vara mandel när vi frågade servitören.

Sen tillslut fick vi min älskade efterrättsmeny (på indigo har dom tydligen en egen meny för efterrätterna). Jag valde att äta Calvadosflamberade äpplen med vaniljmunk och frozen yoghurt (surprise, surprise. Det dyraste igen!) och Simon tog Pistage crème brûlée med citronmadeleine och fänkålsglass. Åååh, underbara efterrätter! :D

När vi hade ätit så kändes det mycket, mycket underligt att bara kunna stiga upp och gå, utan att behöva betala. Sen for jag till Elin med Emma och Mumsförfest. Mmm, Galiano och blåbärssoppa, gottgott. Sen till arken där jag träffade Simon igen, efter att han vart på förfest med sina vänner (: Efter arken, så bar det av hem för att sova.

Lördagen:
Sov, sov, sov är nog en finfin beskrivning på dagen. Steg upp när simon kom hem med en Kebabrulle åt mig. ^^

Söndagen:
Sen vid kl 04:25 så skjudsade jag Simonjobb. Sen hem och sova igen. Vaknade vid 12 ungefär och lagade frukost. Sen frågade Anna om jag ville följa med henne och handla, så då for jag med henne till Tratten. Trevligt att träffa henne igen :D och nu sitter jag bara här och funderar på vad jag har gjort i helgen (;

Ne, nu är det nog skrivet för idag. kanske.

pusshej <3

1 kommentar:

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!