söndag 1 oktober 2017

Skördefesthelg.

Förra helgen var höstens stora happening med skördefest och öppna gårdar, och såklart var jag och Elma tvungna att besöka några av gårdarna. Så väldigt många bilder blev det inte, så ni får vara nöjda med de jag tog.

På fredag morgon plockade jag fram denna klänning åt Elma och frågade om hon skulle ha den på sig. Fick då svaret "nej, inte den trasan mamma". WHAAAT!? Vem har lärt min dotter den meningen? Och behövde hon faktiskt börja använda den redan?

Försökte få lillgrynet att sova en stund innan vi skulle iväg och möta upp gumster när hon slutade. Gick sådär lagom bra som ni ser.

På väg mot hammarland och gumsters jobb. Sen vidare på kakbuffé på Drygsböle Gårdscafé.

Till Elmas stora förtjusning fanns det traktorer att "provköra". De är tydligen roliga när de är tysta och står still, men att åka med morfar i traktorn när den är i gång det går inte!

På lördagen väntade vi på Gumster och Tias. Elma var peppad och satt i bilstolen i hallen i nästan 45 minuter i väntan på att de skulle plocka upp oss. Klänningstrasan dög tydligen idag, haha!

Då Gumster hade solglasögon så skulle Elma prompt också ha det.

Vi åkte iväg mot Sund och besökte först Taffels factory shop och sen drog vi vidare mot Mattas gårdsmejeri. Där träffade vi dessa söta får ♥

Elma smakade på Mattas glass tillsammans med Gumster och Tias. Enligt henne var favoriten deras havtornssorbet. Den såg god ut i alla fall.

Vidare till Baka där de hade Ankor och fler får att titta på.

Slagen hjälte på väg till Haga kungsgård.

På Haga fanns det fler traktorer att leka med, succé tyckte Elma.

Från Haga åkte vi vidare för att äta lunch/middag på stallhagen, men vi svängde i dörren då de meddelade att det var en timmes väntetid på maten. Så valet föll istället på middag och fika på vackra Brobacka Gästhem. Det är absolut värt ett besökt igen ♥ Åt pumpasoppa och smörgåsar, det satt fint vill jag lova. Barnet somnade så fort vi svängde ut från parkeringen efter att ha ätit.

Hon hann sova en stund då nästa mål var Västerro ute i Flaka. Vilken sensommarkväll det var där ♥ Nere vid bryggan var det fullt med folk som njöt i den varma solen. Här hittade jag äntligen min honung som var målet för dagen.

Elma provlekte sandlådan på Västerro och sen fick hon ett äpple att äta på vägen hem. Tack till Gumster och Tias för att vi fick hänga med er på skördefest.

2 kommentarer:

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!