fredag 24 april 2015

Vecka 36 (35+0)

Egentligen är jag väl redan i 35+4 just nu när jag skriver detta då jag gömde bort det i början på veckan och sen igår när jag hade tänkt blogga så fick jag så ont mitt i allt så att jag nästan trodde att Räkan var på väg ut. Så fick ringa till Simon och säga att han gärna fick komma hem och sova ifall det skulle bli värre, även om han hade tänkt stanna ombord över natten. Har sovit gott hela natten i alla fall och idag känns det betydligt bättre.

Libero skriver denna vecka att bebis är lika stor som en medelstor pumpa och att den borde väga 2800g. Bebis har flyttat sig längre ner i bäckenet och de flesta ligger med huvudet neråt, annars är det på tiden att göra ett vändningsförsök.

Nästa vecka väntar sista ultraljudet för oss och då ska det uppskattas hur mycket Räkan väger just nu och även kollas att allt ser bra ut. Spännande tider!

2 kommentarer:

  1. tur att Räkis stannade inne en stund till i alla fall ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ungefär 4 veckor till vill jag nog att Räkan stannar på insidan. Efter det får hen komma ut när hen vill :P

      Radera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!