måndag 19 augusti 2013

London 2013 - Söndag

På hemresan tog jag inte några bilder förrän vi satt på flyget där högt ovanför molnen. Kändes faktiskt lite underligt att ha möjligheten att sitta och surfa via wifi sådär högt upp i luften.

Två nöjda resenärer som satt och räknade ungefär hur många timmar vi skulle ha på oss från att vi landade på Arlanda till att vi skulle vara i Kapellskär trots att vi var 1½ timme försenade med att lyfta från Gatwick. Insåg att det skulle bli lite tight om tid, men att det skulle gå hyffsat utan att behöva stressa ihjäl sig.

Framme i Kapellskär. Tidsplaneringen vi gjort på flyget sprack ordentligt då det var en stor passkontroll när vi kom av flyget på Arlanda. De hade till en början bara en av fyra kontrollbås öppna, så ni kan ju tänka er vilken tid det tog. Efter att vi sist och slutligen fått våra pass kontrollerade så hade vi väldigt lite tid kvar så det var bara att springa ner till bagageutlämningen med full fart och sen vidare till bilen. Väl i bilen hade vi 45 minuter på oss att ta oss ner till Kapellskär. Magsår, check!

Som denna bild visar så hann vi med båten. Vi kom ner till hamnen 10 minuter innan båten egentligen skulle gå, men då hade vi tur att Rosella inte hade hunnit komma in ännu. Pheew! Bilden tog jag egentligen för att visa att det mesta verkar krångla på Rosella numera. Här lyckades de haka fast rampen i bogvisiret, mycket lyckat.

Har nog aldrig varit så skönt att få krypa ner i den egna sängen. En mjuk säng och ett tjockt och fluffigt täcke, vad mer kan man önska sig? Vill i alla fall sammanfatta det som en helt fantastiskt resa och London är en stad som jag absolut kommer återvända till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!