söndag 18 augusti 2013

London 2013 - Fredag. LÅÅÅÅNGT!

Inledde dagen med lite frukost. Konstigt att man håller sig till exakt de saker man äter hemma trots att man är utomlands och skulle kunna testa lite mer spännande mat som inte finns hemma istället.

Färdiga för att spendera hela dagen ute på vift. På sista bilden har Simon ett Dorrito-chips i munnen och har alltså inte fått orange tunga.

På väg in på Madame Tussauds. Läste varningsskylten för skräckkammaren och tyckte att det lät grymt läskigt.

Äntligen inne!

Så sjukt mycket folk.

Här kommer några dockor i ett urval. Russel Brand.

Nicole Kidman

David och Victoria Beckham.

Angelina Jolie och Brad Pitt.

Emma Watson

Twilight ♥

George Clooney

Marilyn Monroe

Tingeling.

Simon chillar lite med Justin Bieber.

Och jag tillsammans med Robbie.

Simon snackar allvar med Putin.

Churchill och Hitler.

<
På väg ner till skräckkammaren där det till stora delar var fotoförbud. Insåg ganska fort att den inte var så läskig som jag trott när jag läste skylten. Det var lite som spökhuset på gröna lund, med levande människor som springer framför en och gör konstiga ljud. De rörde inte oss, så vi fick inte röra dem heller. Inte så läskigt alltså. Efter detta skulle man åka en bit i en engelsk taxi där det berättades en story om London. Fotoförbud där med förstås.

Kom upp till Marvels del av vaxmuseet. Hittade en jättestor fot.

Snyggingar i spegel innan vi skulle in och titta på 4D - film.

Lunch på KFC.

Med snabba steg mot nästa aktivitet: London Eye.

Eftersom vi fick börja köa först klockan två så fick vi vänta lite så vi promenerade runt ett tag.

Satte oss ner på en liten servering och drack varsin smirre/öl.

Hit vill jag gå nästa gång jag är i London.

Så var det dags för London Eye. Det var skönt att komma in i "bubblan" och ACn efter att ha köat i över 45 minuter.

Hjärtat tyckte att det började bli lite högt.

Ja, jag var också med.

Synd att det var så disigt så att många bilder blir lite grå.

Min snygging ♥

De röda bussarna!

Detta sjukhus ser verkligen inte trevligt ut...

Love ♥

Så var vi på marken igen och köpte varsin fantastisk glass. Över halva glaset var fyllt med färska jordgubbar och smält choklad och sen var det mjukglass ovanpå. ÅH så gott! ♥

Ja, mycket folk ja.

Jag och London Eye.

Big Ben.

Simon och de röda telefonkioskerna.

Jag och en telefonkiosk.

Nästa stopp: Churchill war rooms.

Sen åkte vi lite tunnebana igen.

Promenerade i en stor park.

Var är vi? ;)

Simon nöjd och glad och det var dags att åka hemåt.

Lite chill på hotellrummet.

Mina souvenirer. Tröjan är helt underbar och skalet är också rätt coolt. Nått som inte var riktigt lika coolt var min fot som blivit blå samma dag som vi åkte till London. Detta var då fredagen i bilder, är någon intresserad så finns det fler bilder i ett album på Facebook.

4 kommentarer:

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!