söndag 2 december 2012

En liten julafton ♥

Eftersom Simon inte brukar vara hemma på julen, så har lillajul blivit vår julafton då vi brukar fira med att laga julmat och lite smått pyssel som hör julen till. Har man inte traditioner, så skapar man dem tycker jag! Var till systembolaget idag och köpte deras lagrade julmust, och till och med jag som annars inte tycker om julmust tyckte att denna var riktigt god.

Simon häller upp julmust, och jag passar på att fotografera lite.

Jag rullade och rullade de små köttbullarna, och Simon fick den stora äran att steka dem så att jag kunde fotografera matlagningen.

Steka lite prinskorv.

Färdigdukat och dags att äta. Kan ju säga att det blev paltkoma deluxe efter denna middag, och både jag och simon somnade på soffan och sov i typ 2½ timme. Härligt seg lördagskväll ♥

2 kommentarer:

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!