lördag 5 maj 2012

Man upphör aldrig att förvånas?


Var tvungen att föreviga det smått sensationella på bild igår.

Det är snart tre år sen vi flyttade till Sverige, och sen dess har det blivit en vana att jag får bokstavera mitt efternamn för att det ska bli rätt då någon annan ska skriva det. Men igår ringde Simon och beställde pizza för hemkörning, och döm om min förvåning när jag inser att de har stavat mitt efternamn rätt trots att de bara hört det via telefon! Och att de inte fått Dahl rätt? Nåväl, jag ger ett poäng till Pizzeria Italia!

2 kommentarer:

  1. hahaha, det var lite oväntat! Man tycker ju att Dahl borde vara vanligare i Sverige än Nurmi och därför lättare att stava ;D

    SvaraRadera
  2. hanna: Ja, Dahl finns det ju flera lärare i skolan som heter, så det lär ju vara vanligare. Men sen finns de ju en Anna Nurmi på Öland också, och hon kanske är stammis hos Italia och det är därför de kan stava det ;)

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!