fredag 9 mars 2012

Liten fredagslista.

VEM
vem är i rummet med dig? Simon
vem fick du senast sms av? Maria
vem tänker du på nu? Petter, för att han just pratade på tvn.
vem pratade du senast i telefon med? Simon tror jag
vems hus var du senast i? Marias familjs.
vem önskar du var med dig nu? Alla mina vänner.
vem är din favoritsläkting? Nå, jag tycker lika mycket om alla.
vem i din skola går dig mest på nerverna? Lärarna.

VAR
var går du i skolan? Linneuniversitetet i Kalmar.
var är din mobiltelefon? På skrivbordet.
var är din mamma? På Åland.
var sover du? I sängen i sovrummet.
var handlar du mest? Coop eller citygross.
var fick du tag i tröjan du har på dej? Simons garderob.
var åkte du senast bil? I Karlskrona.
var i ditt rum är du? Vid skrivbordet.

VAD
vad åt du senast? Pasta och krämig kycklingsås.
vad drack du senast? Orangina.
vad är det för färg på dina byxor? Mörkblå.
vad är den närmaste saken som är blå? Facebook-knappen på min telefon.
vad gillar du mest med skolan? Självstudiedagarna.
vad har du på fötterna? Strumpor.
vad är din favorit färg? Blått eller grått.
vilken film såg du senast? Minns inte.
vad hör du just nu? Tvn som visar reklam för Äntligen Hemma.

HAR DU NÅGONSIN
sovit i någon annans säng? Ja.
hånglat på en bio? Japp.
hånglat i skogen? Ja-aa.
sovit naken? Säkert nån gång.
kört över hastighetsgränsen? Ja, det har jag.
målat om ditt rum? Nej.
dansat framför en spegel? Haha, ja.
fått hicka? Ja.
stulit pengar från en kompis? Nej.
hoppat in i en bil med folk du just träffat? Ja, typ Jonna och Petra en gång i tiden.
varit i slagsmål? Nee.
smugit ur ditt hus? Nepp.
älskar eller saknar någon nu? Ja, både älskar och saknar.

1 kommentar:

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!