söndag 25 mars 2012

En helg i bakandets tecken.

Har ägnat större delen av helgen åt att baka. Det är väl så det brukar bli när Simon inte är hemma, och jag blir rastlös. Å andra sidan kan det vara ganska trevligt att ha någonting sött och gott i frysen om man känner sig sugen någon dag. Här kommer i alla fall en liten bildbomb med de fina bakverken.


En liten samlingsbild, och det är alltså Mazariner och Knäckiga äppelmuffins. Klickar ni på namnen så kommer ni till sidorna där jag lånat recepten från.


Dekorerade några mazariner med vit glasyr och strössel...


...och några andra fick vit glasyr och sockerhjärtan...


... och när över hälften av mazarinerna var dekorerade så kom jag på att man faktiskt kunde färga glasyren, så då fick det bli några rosa med. Hade jag kommit på det tidigare så hade jag nog helt struntat i att ha vita och gjort glasyrer i fler olika färger istället.


Sen var det ju muffinsarna också, och de blev riktigt goda. Stora, saftiga äppelbitar med kanel runt. Kan ju inte misslyckas, eller?!

2 kommentarer:

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!