tisdag 8 november 2011

Att bara vara!

Nu har mina dagar hemma på Åland gått. Känns lite trist att det har gått så fort , och som vanligt så har jag inte alls hunnit med det jag hade tänkt. Men jag ska försöka sammanfatta lite kort så att ni vet att jag lever i alla fall. Tråkigt nog tog jag inte speciellt många bilder under mina Ålandsdagar, så det blir bara text.

Torsdag:
Hemresa från Kalmar. Steg på bussen vid Kalmar Central kl 8.30 och steg av bussen i Stockholm 15.00. Var lagom mör efter att ha suttit så länge, så det var skönt att få sträcka på benen lite. Gick i alla fall till Pressbyrån och köpte lite att äta och en tidning, och sökte sen upp en tom bänk att slå mig ner på. Det är alltid lika spännande att sitta och studera alla stressade människor som springer omkring som myror i en myrstack. Vid 17.00 gick bussen till Kapellskär och det tog en halv evighet att ta sig ut ur Stockholm. Sen var det så skönt att få sitta på Rosella och veta att man snart skulle vara hemma!

Fredag:
Tog en liten sovmorgon, och när jag väl steg upp så kände jag mig som en överkörd grävling. Det är jobbigt att resa! När mami kom hem från jobb så åkte vi till Kantarellen och handlade och sen in till stan och kikade i lite butiker och fikade. Mysigt! Kvällen spenderades med familjen framför Idol!

Lördag:
Åkte till Stugan för att "fira" allhelgonahelg med familjen. Var och hälsade på Faster och gänget, och drack lite champagne för att hedra farmors minne. Sen promenerade vi hem och lagade middag och spelade lite spel.

Söndag:
Åkte till Jonna och Lillskrutten på förmiddagen och spenderade större delen av söndagen där. Promenad, mat, prat och skratt fyllde dagen, och det var verkligen vad jag behövde. På kvällen sen kom Eve och Simon dit och kikade på film.

Måndag:
Pluggade större delen av förmiddagen, för att sen åka med mami och hälsa på Mormor. Efter middagen så promenerade jag den sjukt långa vägen till Hanna och hennes lilla familj. Drack te och kikade på värdelösa tv-program, men det är alltid lika trevligt.

Tisdag:
Ptja, vad har jag egentligen gjort idag då? Pluggat och vilat. Vaknade upp med någon variant av nackspärr i morse, och det känns ju inte jättelovande inför i morgon. Hur ska jag kunna sova på bussen om nacken värker? Nåja, nu ska jag sluta snarvla och se om det kommer nått spännande på tv.

2 kommentarer:

  1. hahaha, ja, sjuuukt långa vägen ;D det var roligt och nu håller vi lill-tummarna för att det går fort tills du kommer hem igen! :D

    SvaraRadera
  2. hanna: Ja, det är ju så sjukligt långt att gå till dig juuu! ;D Ja, men det lär gå fort tills jag är hemma igen! :)

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!