lördag 18 december 2010

Fortfarande utan vatten.

Det är fortfarande inget vatten i kranarna här i Kalmar, vilket börjar bli så sjukt irriterande. Men vilket i-landsproblem det är egentligen. Tänk på dom som inte ens har tillgång till vatten.

Men vad små vardagliga saker blir jobbiga när vattnet försvinner, tex:
  • Tänkte tvätta händerna när jag hade varit och handlat, men det gick ju inte.
  • Vad gör man om man behöver gå på toaletten, för spola funkar ju inte.
  • Laga middag blir svårt. Pasta, ris eller potatis behöver ju vatten att koka i!
  • Diska kan jag inte heller göra.
Så ja, det är väldigt dåligt med aktivitet här hemma ikväll. Ska väl ärligt säga att jag är glad att jag inte ha småbarn eller vinterkräksjuka just nu, det skulle gjort det hela till ett rent helvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!