tisdag 28 december 2010

Ett kort inlägg om julen.

Julafton
Kommer låta bilderna tala relativt mycket för sig själv, men det blev ju en oerhört mörk jul i år då strömmen försvann vid fem i fyra, lagom till Kalle Anka alltså. Sen var ju strömmen borta i ungefär 6 timmar, så det blev en väldigt spännande och annorlunda jul. Men vi led inte så mycket av att inte ha ström, då maten fick bli varm på vedspisen och huset lystes upp av massor av ljus.


Juldagen
På juldagen så var ju strömmen tillbaka, så jag och storasyster lagade efterrätt. Det blev fluffig polkagrispaj, och jag måste säga att den var godare än väntat. Yummie.

3 kommentarer:

  1. men allt är så mycket mysigare utan el, ju! Och polkagrispaj låter spännande! :D

    SvaraRadera
  2. hanna: Ja, den var rätt spännande faktiskt :D receptet finns här: http://www.recept.nu/1.276987/lisa_och_monica_eisenman/efterratter_godis/agg_mejeri/systrarna_eisenmans_fluffiga_polkagrispaj

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!