söndag 21 november 2010

2 – Min dag.

Dagens utmaning var ju att berätta om sin dag, så därför har jag kört en variant av Ett Foto I Timen. Fast i mitt fall blev det fyra foton i timmen.

(Egentligen skulle jag ju kört denna igår, men jag glömde bort den helt faktiskt. Sen hade jag ju inte så mycket att säga igår, då jag först var på VFU och därifrån får jag ju inte berätta så mycket och sen satt jag hemma och kollade på Idol och försökte dämpa febern.)

Vaknade vid 10-tiden, eller egentligen vid 9, men orkade inte upp efter kameran då. Låg i alla fall kvar i sängen en stund och vickade på tårna. Konstaterade senare att en vampyrfluga hade varit framme och bitit mig i handen. Älsklingen låg bredvid och snarkade.


Uppstigen och inne i badrummet för att sminka sig lite, och sen iväg med bilen mot HansaCity.


Glömde bort att ta bilder vid 12, då vi sprang runt inne i butiker. Men vid ett hade vi klarat av de flesta butiker i Hansa (som ni ser så var vi till Elgiganten, Ikea och Jysk, var även till några till), och begav oss iväg till NetOnNet Lagershop.


På väg från NetOnNet, och påväg mot Media Markt och CityGross. Mat för nästa vecka behövs.


Hemma igen. Kollar FB en kort vända för att sen ställa mig och diska. Alla nya inköp står på köksgolvet och väntar på att plockas upp. Eller, nästan alla. Våran nya ljusstake står på bordet.


Fixar med den nya sorteringspåsen från IKEA. Konstaterar även hur toknöjd jag är med den fina hyllan som numera står i köket. Prima förvaring! Min älsklingslampa fick en egen bild!


Lagar middag! Köttet är äntligen färdigmarinerat, och redo att sättas i ugnen. Uppåner-Anna är glad för det! Simon har äntligen hittat sina fina lampor!


Favvobyxorna sprack på knät när jag skulle sätta mig ner på huk för att sätta in lite prylar i skåpet, så jag blev bitter och diskade lite till. Sen inventerade jag i påsarna på köksgolvet, och stirrade lite på ugnen i hopp om att maten skulle bli klar fortare!


Fixade lite med nya leksaken, och hängde upp den nya gardinen. Äntligen har vi tre gardiner i vardagsrummet.


Var till rusta och köpte lite billigt shampo. Så nu lär jag ha shampo och balsam hela 2011 eller nåt. Lyckades däremot papercuta mig på asken till de stora flaskorna, så på med ett plåster och sen vidare och hänga tvätt.


Kolla lite recept i julgodisboken, och sen kika lite med ett halvt öga på "Så mycket bättre". Äntligen hade kladdkakan tinat, så den kunde ätas, och med på bordet fanns även kvällens drog, klementinerna.


Installerade nya ljusstaken, och bråkade med de jäkla partylite ljusen som vägrar brinna som de ska! Tröståt lite mer kladdkaka, och funderade på att montera de nya Kasettlådorna!

Jahapp, det var min dag det! :)

2 kommentarer:

  1. vi har också en liten expedit i hallen (fast det vet du nog) :D jag måste nog köpa clementiner nästa gång vi är och handlar :D

    SvaraRadera
  2. hanna: Japp, det vet jag ;) Mm, de var liite onödigt sura fortfarande, men nu är de inte så där sega som de brukar vara, utan nu är de "fasta och fina" (fy vilket fult uttryck).

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!