onsdag 5 maj 2010

Studieresa till Stockholm.

Nu kommer bilderna från studieresan till Stockholm. Det blev ett ganska långt inlägg då jag för en gångs skull var relativt effektiv med kameran, och det har inte hänt på ungefär 100 år eller nått. Så hurraaa till mig!


Resan började allt för tidigt en regnig torsdagmorgon. Det var rätt skönt att det regnade visserligen, då det annars hade blivit rätt varmt i bussen.


Vi tittade på Torsk på Tallinn på vägen upp mot huvudstaden. Det är inte alls min typ av film, så jag satt mest och lät tankarna flyga fritt tillsammans med musiken i MP3 spelaren, medan de andra tittade.


Malin under music-quizet som några från drama-inriktningen ordnade.


Emelie i väntan på att den guidade turen på Dramaten skulle börja.


Ingrid och Maria.


Den underbara takmålningen i Dramatens stora salong.


Gruppen.


I perukmakeriet.


På fredagen passade vi på att promenera på stan, innan det var dags att för gänget att åka ner mot Kalmar igen. Här samlar Emelie, Ingrid och Maria lite kulturpoäng.


Stockholmaren/ölänningen Emelie guidade oss. Här hittade hon sin vän stenen! (; (kanske bör tillägga att jag hittar i Stockholm lika bra som Emelie, men det var rätt roligt att kalla henne guide)


De sköt 21 skotts salut för kungen som tydligen fyllde år.


Medan jag stod och väntade på att få ta min väska ur bussen så red vakterna förbi. Sen promenerade jag mot Cityterminalen för att möta upp Simon och åka iväg på nästa äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!