lördag 27 mars 2010

Lördag - IKEA-äventyr.

Idag har jag inte suttit still många minuter, har väl fått desto mera vettigt gjort istället.

Berättar mer om det just, men först en bild från gårdagens underbara vårväder. Var nog närmare 12 grader varmt ute, och strålande sol. Fantastiskt skönt!


Ja, dagen då. Vaknade kl 6 (!!) och kunde absolut inte somna om. Så jag låg i sängen och pinade mig själv att blunda fram till kl 8, då det var mer "lovligt" att stiga upp. Började städa lite i köket, och hittade en Tequila-kork i en låda, och fick en väldigt rolig ide. Så jag hämtade en kajalpenna och började terrorisera Älsklingen som låg på soffan och tittade på tv. Detta blev resultatet:

En glad mexikan! (;


Nå, vid ett-tiden så åkte vi iväg med siktet inställt på IKEA. Blev en rätt dyr shoppingrunda, men mycket saker som behövdes fick följa med hem. Där bland en kökspall, en väggklocka till vardagsrummet, lite extra stolar och en underbar bukett med gula tulpaner. Och ja, i brist på blomvasar så får blommorna stå i ett Koff-glas!


Sen for vi vidare från IKEA till Media Markt där vi snokade runt och dregglade över diverse materiella ting (jag vill ha en ny mp3), men insåg att det skulle bli så dyrt att vara kvar där så vi gick till CityGross och handlade mat istället.

Nu har vi just ätit bakad potatis med baconröra till middag, och jag ska väl slänga mig i soffan snart tillsammans med min godispåse och vänta på att Älsk spelat klart och kommer och tittar på heroes med mig.


Så godnatt från mig!

3 kommentarer:

  1. Men Anna du vet väl att man inte får retas med godis sådär :P <3

    SvaraRadera
  2. Blev potatisarna goda? Jag vart lite sugen på receptet ;) Såg du att lagt upp det på fejjan :P

    SvaraRadera
  3. SV. :D dom är veerkligen fina. Kommer passa bra i nya lägenheten också :D

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!