onsdag 13 januari 2010

Ett cupcake-liv!

Jag bakade ju morotskaks-cupcakes i måndags.

Trodde att jag skulle få vara helt ensam i köket, men tänk så fel jag hade. För direkt när jag plockat fram de saker jag skulle ha, och satt igång ugnen så var Simon i köket och ville vara med och baka. Men jag klagar inte, för det är alltid mysigt att göra någonting tillsammans. Så han fick riva morötter, riva citronskal, pressa citronen och sen fixa ihop glasyren. Och goda blev de små cupcakesen!


Fick så otroligt ont i huvudet samtidigt som muffinsarna skulle svalna, så jag vilade en stund innan glaseringen. Därav den trötta blicken på bilden.


Glasyyyr!


En av de två brickorna med cupcakes, 24 stycken blev de allt som allt.


Simon är redo att smaka på en cupcake!

2 kommentarer:

  1. Mums det ser ju jätte gott ut och Du är alltid lika söt på bild;D Saknar dig hjärtat! <3

    SvaraRadera
  2. Åhh gotti goott.

    SV. Tack sötis :D den känns lite mer jag och lite mer vår hihi. Nu är jag trött på vintern.

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!