söndag 29 november 2009

Min helg (varning för långt inlägg)

Har ju inte bloggat på hela helgen, så jag tänkte försöka sammanfatta den lite i sin korthet.

Fredag:
Fredagen inleddes med att skolan började 9.15, och detta var en föreläsning om retorik och argumentationsteknik. Vid 12.00 hade karln pratat klart, och då promenerade jag och Sara upp till Storken och käkade lunch. Lite före kl ett så gick vi ner till dramahuset för att ha informationsträff om inriktningen som börjar efter jul. Kändes väl helt okej, lite rörigt i huvudet nu bara men sånt reder nog upp sig ganska fort. Nåja, efter infon så gick vi till biblioteket och hade infosök. Och därifrån kom man vid halv fem. Usch, jag avskyr att ha så långa dagar på fredagar. Nåväl, hem med tåget som gick vid 5, in via Coop och handla lite mat och sen hem och äta middag tillsammans med Älsklingen. Kvällen spenderades i soffan med Twilight och Idol tillsammans med lite chips och juleskum.

Lördag:
Jag vaknade som vanligt onödigt tidigt, redan kl 7.00, men låg ändå kvar i sängen och myste med Älsk till kl 9.00 då jag steg upp, duschade och klädde på mig. Bara det att välja kläder tog otroligt länge då jag inte ville ha på mig obekväma kläder när vi skulle vara i stan en "hel" dag. Vi promenerade i alla fall ner till bussen, och var inne i stan kvart över 12. Då gick vi en runda i Baronen och jag letade en klänning till jul, dock hittade jag ingenting. Lite före halv tre så befann vi oss på bion där vi skulle se New Moon. Och både jag och Älsk tyckte den var riktigt bra. Efter bion så funderade vi på om vi antingen skulle åka hem eller om vi skulle hitta på någonting annat, och det blev någonting annat. Älsk ringde till Patric, så vi gick dit och satt där och umgicks med lite trevligt folk tills det var dags att åka hem vid halv 12. Vi var väl hemma igen vid kvart över 12, och då var båda så hungriga att vi lagade varma smörgåsar. Mumma.

Söndag:
Har inte gjort så mycket mer än kikat på tv och läst bloggar hela dagen. Rätt skönt att inte ha några måsten! Nu ska jag slänga iväg ett mail, och sen äta lite godis.

4 kommentarer:

  1. SV. :D de blir nog till jul faktiskt :D skulle vara lite skoj hihi!

    SvaraRadera
  2. Ja, glögg hör verkligen julen till :)

    SvaraRadera
  3. Det var ju inte så långt inlägg, trodde det skulle vara megalångt när du hade en sån rubrik :P

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!