tisdag 13 oktober 2009

Tjejsnack #26 - 27

Tema:
Lärdom

1. Vad vill du lära dig?
Jag skulle vilja lära mig spela nått kul instrument.

2. Vad lärde du dig senast?
Jag lärde mig väl vad kunskap är, eller nått sånt.

3. Vad känns onödigt att kunna?
Ingenting. Allt kan vara nyttigt nån gång.

4. Vad lärde DU senast någon annan?
Jag lärde väl pappa några nya engelska ord.

5. En lärdom du fått med dig från din barndom?
Att man inte ska springa med saxar.

Tema:
Förväntan

1. Vad väntade du senast på?
Jag väntade på att skolan skulle ta slut igår. Det var en väldigt lång dag, och jag längtade verkligen hem.

2. Vad ser du fram emot just nu?
Jag ser fram emot imorgon, då jag har fått min hemtenta överstökad.

3. Vem längtar du efter?
Familjen och de andra hemma på Åland.

4. Vad saknar du?
Just nu, en hel del.

5. Vad gjorde du förra veckan?
Den här tiden förra veckan så var jag nog i skolan och hade någon lagom spännande lektion.

3 kommentarer:

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!