onsdag 1 juli 2009

Tjejsnack #12

Tema:
Döden

1. Är du rädd för att dö?
Ja, det är jag nog. Eller, jag är inte rädd för själv dö, utan jag är rädd för att mina nära och kära ska dö ifrån mig.

2. Har du varit på någons begravning?
Ja, det har jag. Både farmors och morfars och sen en till. Det är alltid lika jobbigt med begravningar.

3. Vill du kremeras eller ha jordfästning?
Kremeras. Jag håller nog med om det farmor alltid sa: "Mina anhöriga ska inte känna att de måste fara till en grav med blommor hela tiden. Jag vill vila på en plats som sköter sig själv". Så numera ligger farmors aska utspridd i viken utanför hennes brygga på Tellholm.

4. Vad tror du händer efter döden?
Ingenting faktiskt.

5. Vad tycker du om dödshjälp?
Det är jag inte så mycket insatt i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!