söndag 7 juni 2009

Min examenshelg

Så var en väldigt händelserik helg över då, och jag ska försöka berätta lite kortfattat om den.

Fredag - Examensdagen

Dagen började med att Hanna kom till mig lite över 9. Vi sminkade, fixade hår, åt lite godis och försökte väcka en seg Simon. Till slut så brummade vi iväg till skolan till kl 12, där alla som tog examen skulle fotograferas. Efter det så gav vi våran "blomma" till P, och sen traskade vi iväg till IG där avslutningen skulle hållas. Några bilder därifrån ser ni här ovanför. Kan ju tillägga att mina knän/ben bara skakade när vi skulle upp på scen och få våra betyg och mössor.

Efter examen så åt vi tårta i skolan och sen så brummade jag, Hanna och Mimi iväg till Select där Mimi tankade Hannas bil. Sen vidare till Mathis hallen för att handla lite delikatesser inför kvällen. Sen var vi in en snabb sväng på Svarta Katten och träffade J, innan vi for ut till Järsö. Där bjöds det på en underbar middag, kubbspel med simmande pinnar och filmtittande. Vid 12-tiden hämtade Älsk mig, och vi begav oss hemåt.

Lördag - Examenskaffe.

Ja, dagen efter så steg jag väl upp vid 8 och plockade ihop allting jag skulle ha med mig ut till stugan igen. Sen var det återigen dags att försöka väcka min sömntuta till pojkvän, så att vi kunde åka iväg. Jag satt och halvsov i bilen på vägen ut, trött av allt pollen.

*snabbspolar lite händelser*

Vid ungefär 14:00 så anlände mina nära och kära för att fira min (och min systers) examen. Åt god mat och drack helt okej god champagne. Öppnade mina presenter, och är riktigt nöjd med allt jag fick. På bilden ovan så syns bilder på det jag hittade bild på när jag googlade. Hela listan kommer här:

- Symaskin av Mammi, Pappi, Jenny och Matias
- Armbandsberlock av Maddo
- Linne, Armband, Champagne och Baileys av Elin
- Olivträd och ett Diddi-halsband av Faster och gänget.
- Halsband och presentkort på Ur&Penn av Älsk
- Guldvivahalsband och örhängen av Lars-Erik och Christina
- Sommarens söta av Christer och gänget.
- Ugnsformar av Mormor.
- Pengar av Farfar

Resten av helgen har gått åt till att vila upp sig. Och imorgon/idag så är min första arbetsdag.

1 kommentar:

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!