lördag 9 maj 2009

En trip till Helsingfors.

Här kommer då lite bilder från MK:s resa till Helsingfors.

Mina hyttkamrater


Vi roade oss med att spela en halv omgång Cluedo när vi kom ombord, sen blev alla utom Mimi trötta och ville sova.


I Helsingfors så var vi och besökte Kiasma.




Vi åt lunch på Southern Fried Chicken, men själva maten missade jag att ta bild på. Åt en riktigt god kycklingpita, som dock var väldigt stark.


Satt och väntade på att få gå till Riksdagen. Konstaterade att någon hade försökt mata Mannerheims häst.


Inne på Riksdagen, våran guide Rainer Hindersberg står och berättar vad statuerna i bakgrunden betyder.



Vi var upp och "hälsade på" Elisabeth Nauclér, och hon bjöd på kaffe och bulle. Jag föredrog att dricka av mjölken som skulle vara i kaffet.



Väl ombord på Gabriella igen, så gick vi upp och åt middag. Jag åt Club Sandwich.


Och till efterrätt delade jag och Mimi på en Bananasplit.


Det var den resan det, dock är det här inte ens hälften av alla bilder jag tog. Vill ni se flera bilder så får ni kika hos Mimi och Hanna.

2 kommentarer:

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!