måndag 23 februari 2009

Dag 1 på praktiken.

Jepp, så var första dagen avklarad då. Eller avklarad låter fel, det låter så tungt, och tung är det sista min dag har varit. Är det nått som är tungt, så är det att andas, men mer om det sen.

Åkte ju som sagt buss till praktiken, och när den passerade Ålands Museum så spanade jag in två snygga brudar där utanför. Puss på dom (; När jag väl kom fram till praktiken, så såg jag säkert ut som ett förvirrat barn. Men jag vart snabbt placerad vid ett skrivbord, och sen fick jag vara med på morgonmötet. Sen så gick jag och satte mig vid min dator igen, och plötsligt kommer någon och ropar på mig, trodde jag. Reagerar sen på att han ropat Jenny, så då var jag åter ihopblandad med min kära syster.

Nåja, jag har suttit och ändrat lite information på en hemsida idag, och det var rätt kul att se hur enkelt det var att hålla på med det. Jättesoft, faktiskt. Så jag hoppas att resten av veckan fortsätter på samma sätt.

Vid 14.20 så fick jag gå, för att jag hade en läkartid att passa. Kom dit och fick träffa universums virrigaste läkare, för hur ofta är patienten tvungen att hjälpa läkaren med datorn? Det var iaf vad jag fick göra. Men med en vilopuls på 110 och konstant feber så är man ju garanterat inte frisk, och det slutade med en 10 dagars penicillinkur. Så nu har jag totalt drickförbud lagom till Katjas fest.

Det var väl allt jag kommer på för stunden. Nu ska jag gå och lägga mig på sängen och lyssna på min ljudbok. Blir så trött av penicillinet. *snark*

3 kommentarer:

  1. Nej vad trist :( Btw hur kommer du dit och därifrån? Dessutom skulle jag behöva lite sminkhjälp ;)

    SvaraRadera
  2. aww. Du har det inte så kul du heller med andra ord. Och du... hur lägger man upp klipp på bloggen??? :)

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!