tisdag 22 januari 2008

bad day

Usch, det har inte alls varit min dag idag.

Hade svårt och somna på natten och sen höll jag på missa att stiga upp och äta gröten. Men när jag väl masade mig upp så gick det ju bra. Sen åkte jag med Pappa till hans jobb, och sen gick jag därifrån till sjukhuset, iom att jag skulle vara där kvart över 8, men jag var där lite före. Är alltid där i god tid så.

Nåja, jag fick min första spruta, den med björk. Gjorde lite ont när hon stack mig, men det gick väl bra annars så jag gick ut och väntade i väntrummet och läste lite illustrerad vetenskap.

Sen efter en halvtimme så gick jag in och fick den andra sprutan, den med Timotej. Det gjorde för det första så J**LA ont när hon stack den, så jag ville bara gråta, och sen så sved det som F*N när hon sprutade in dendär vätskan. Det stack lite i armen när jag gick ut och satte mig igen, men inte tänkte jag så mycket på det sen.

Efter 10-15 minuter, så känner jag hur det börjar hetta i ansiktet och jag tittar på min arm. För det första så rinner blodet genom plåstret, och så har området runt sprutsticket svullnat upp och är precis krit-vitt! Snacka om att bli stressad alltså, och det blev inte bättre när jag tittade ner på mitt bröst och insåg att jag var precis tomatröd över hela bröstet. Då säger jag iaf till sköterskan att armen ser underlig ut, och hon ber mig gå med henne till behandlingsrummet.

När jag stiger upp ur soffan så får jag verkligen PANIK! Jag har börjat få svårt att andas. Säger det åt sköterskan och hon ser lite lätt skärrad ut hon med. För hon börjar fylla sprutor med nå vätskor och ta fram adrenalinsprutor ifall jag skulle få det värre. Sen får jag andas ventoline (tror jag), ur en mask som dom kopplat med nått i väggen, och då kommer min läkare in och tittar till mig. Han lyssnar lite på hjärtat, och lungorna, och sen innan han ska gå så frågar han "hur har du det med lederna då?". HAHA!, tror han verkligen att jag tänker på sånt när jag ligger och knappt får luft? ;)

Nåja, när det börjar lätta i halsen, så kopplar dom mig till syrgas, med en såndär snygg slang som går i näsan. och sen tog dom mitt blodtryck var femte minut, och kollade att mitt blod blev ordentligt syresatt. Fick i alla fall ligga där för observation till kl halv 12 ungefär. Det var meningen att jag skulle vart tillbaka i skolan halv 10 ju! Nåja, får väl hoppas att de inte händer igen bara. För det var riktigt obehagligt faktiskt.

Det var min mardrömsdag det..

4 kommentarer:

  1. Usch, var det timotej du reagerade så pass mycket på?

    SvaraRadera
  2. jessus va läskigt, hoppas du mår bra nu iaf :)puss <3

    SvaraRadera
  3. Usch gumman, vilken tur att du mår bra nu <3

    SvaraRadera
  4. Men va i helvete! Fy faen alltså, stackarn, men tur att det inte gick värre! :-( Hoppas du mår bättre. Tänker på dig! *kramis*

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!