lördag 5 januari 2008

anna - min dag i korthet den 5 januari

Min dag har tagit slut så fort tycker jag.. Men det kan ju bero på att jag inte har gjort så mycket vettigt idag så. Vaknade väl vid 8 första gången eller nått, för då åt mamma och pappa frukost. Sen lyckades jag somna om, och fick sova till 10, då mamma kom och drog av mig täcket och skulle ha mina lakan och sånt, för hon skulle tvätta. Så då fanns det väl inget annat att göra än att stiga upp, och ta bort lakanen ur sängen.

Sen när pappa kom hem från jobb så fikade vi lite och jag lagade
jättegod banan & jordgubbs smoothie. Det gick dessutom rätt fort att laga den.


Sen hjälpte jag mamma att välja smycken till kläderna, för hon och pappa skulle på julfest ikväll. Och som både jag och min syster antagligen vet, så är inte det de lättaste. Och det blev ju inte lättare idag, när pappa kom och lade näsan i blöt heller. Men tillsist löste det sig.

Sen när mamma och pappa hade gått så skulle jag äta middag. Matlagning är någonting jag tycker om, men inte när jag ska måsta laga mat ensam, och äta den ensam. Så därför var det bra att det fanns makaronilåda kvar sen i torsdags/fredags.


Och nu sitter jag vid dator och pysslar lite i illustrator. Ska väl gå och lägga mig, innan mamma och pappa kommer hem från julfesten. Är man inte en duktig flicka, så kan man ju alltid låtsas. (;

2 kommentarer:

  1. Hej, hur laga du smoothisarna?
    Du håller nog alltid på fixar å bakar :)

    SvaraRadera
  2. Jag mixade en banan, lite jordgubbar och lite vaniljyoghurt :p Så svårt var det ;)

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!