onsdag 31 oktober 2007

anna - tjejsnack vecka 44

Vecka 44
Årstiderna


Vilken årstid är den bästa, varför?
Jag tycker verkligen om alla årstider, för alla är bra på sitt sätt. Våren är så härlig när man börjar höra alla fåglar igen och det börjar bli både varmare och ljusare. Sommaren är bra för att det är varmt och skönt ute, och man är ledig från skolan. Hösten är helt underbar i början, med alla färger på träden. Och vintern, den är rolig med all snö och alla isar man kan skrinna på. Men blir jag tvungen at välja en så blir det nog Sommaren!

Alla årstider har sin charm! Känner du så också, vilken charm har de olika årstiderna?
Ja, alla årstider har sin charm, och det har jag ju typ svarat på där uppe redan.

Skulle du kunna leva utan nån årstid, vilken, varför?
Nej, det skulle bli hemskt. Tex jag tycker ju minst om hösten, för den blir så grå och kladdig på nått sätt. Men skulle den försvinna så skulle det bli en hemsk övergång mellan varm sommar och svinkall vinter. Det skulle inte vara varken skönt eller roligt. Tänk själv om du har bestämt dig för att gå till stranden, och så kommer du ut i bikini och det snöar? Skulle det vara roligt kanske? (;

Under vilken årstid fyller du år?
Jag fyller år på våren.

Hur brukar du bli firad, hur har du kalaset?
Jag blir firad av familj och vänner, men nå kalas brukar det inte direkt bli. Kanske lite kaffe och tårta till dom närmaste släkten och vännerna.

Herregud, snart blir jag ju 20 år! :O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!