måndag 22 oktober 2007

anna - tjejsnack vecka 43

Vecka 43
Miljö

Alla verkar vara helt insnöade på miljö denhär veckan, för vi började nämligen med miljöprojekt idag, som ska hålla på i två veckor och på nästan alla lektioner. Hmm, men det kommer nog gå bra hoppas jag.

- Är det viktigt att man gör något aktivt för att förbättra för miljön?
Ja, det tycker jag nog. Även om jag inte är så insatt i såna frågor. Men jag tycker att det är viktigt att alla hjälps åt att förbättra miljön.

- När du handlar mat, väljer du då kravmärkta varor framför de som inte är det?
Nej, det gör jag nog inte *skäms* Men det är ju förstås mamma som handlar maten för det mesta, så jag tror inte jag har så mycket att bestämma om.

- Väljer du att åka kollektivt om det finns möjlighet till det dit du ska?
Ja, det gör jag nog. Om det bara går så. Men oftast går jag, eller cyklar jag, om jag ska någonstans.

- Vad väljer du helst, nyproducerat eller second hand?
Blandat mellan dom två, men det blir tyvärr mest nyproducerat.

- Kan du ge något tips på vad man kan göra för att förbättra för miljön?
nej, inte som jag kommer på nu tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!