tisdag 11 oktober 2016

Så var det tisdag igen.


Sitter och sippar på min finrexin för att undvika att skålla tungan och tömmer iPaden på bilder. Ska ta och uppgradera den till iOS 10 sen, och ville försäkra mig om att ingenting viktigt försvinner då. Det farliga med att tömma bilder är att man hittar så mycket minnen att fastna i så att man sen inte får någonting annat gjort.

Tänk att vår lilla kråka har varit så där liten en gång i tiden. På samma gång som om det känns som igår så känns det så otroligt avlägset att (snart) ett och etthalvtåringen som ligger och sover sött just nu för inte alls så länge sen låg i min mage och knölade. Ännu mer skrämmande är det när jag tänker på att det knappt är ett halvår kvar tills hon fyller två! Alltså, TVÅ?! Panik! Var är den där omtalade handbromsen?


Hade egentligen tänkt berätta lite om dagen, även om den har varit relativt händelselös.  Igår kväll när jag skulle gå lägga mig så kände jag att det värkte i ena örat, men tänkte inte så mycket mer på det. I morse när Simons väckarklocka väckte mig så kände jag att jag hade ett par meter taggtråd i halsen och varje gång jag svalde/pratade/gäspade så värker det upp i höger öra. Även febern hade kommit på besök. Ringde jobbet och sjukanmälde mig och ringde sen till Elmas dagis och sa att hon skulle få vara hemma med mamma idag. Har haft en lugn och faktiskt ganska fridfull dag hemma. Kikat lite på Netflix, läst några pixi-böcker, ätit och sovit. För att ha varit en sjukdag så har den varit rätt trevlig, är egentligen mest bitter över att ha missat träningen ikväll men sånt är livet. Nu kallar sängen, så godnatt på er alla ♥

2 kommentarer:

  1. lilla gullerulle <3 tänk att hon var så mörkhårig från början och nu är blond! Och ja. Tova föddes just och snart är hon ett. Va. Vet inte när det hände.

    krya på dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänkte också på det när jag såg bilderna att hon verkligen var mörk!

      Tack <3

      Radera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!