onsdag 20 april 2016

En liten lista om våren.

Hittade en liten lista på nätet förut, men då jag är lite för förvirrad så skrev jag aldrig upp var jag hittat den utan sparade bara ner frågorna i ett dokument i telefonen. Det får vara så nu!

Har våren börjat som du tänkt dig?
Det skulle jag väl vilja påstå att den har gjort. Hade önskat att det skulle varit lite varmare vid det här laget, men man ska inte klaga på sånt man inte kan styra över själv.

Hur såg ditt liv ut förra våren? 
Halva förra våren jobbade jag fortfarande, och halva gick jag hemma och väntade på att räkan skulle välja att komma ut. Jobbade till den 16 april och efter det var jag hemma och njöt av Amelias sällskap och att våren visade sig från sin soligaste sida.

Hur hoppas du att våren blir i år? 
Solig och varm och gärna ganska torr så att jag och Elma kan vara mycket ute på gräsmattan och krypa nu när hon har fått upp farten på det.

Hur hoppas du ditt liv kommer se ut nästa vår? 
Ganska lika som det ser ut nu vore önskvärt. Hade gladeligen spenderat nästa vår också hemma med Elma, men jobbet kallar och det blir förhoppningsvis minst lika bra det. Vi har ju en blivande tvååring hemma då och det känns ju lite spännande.

Vad är ditt vårplagg nummer ett? 
Nya snygga sneakers är mitt vårplagg nr 1!

Hur förändras musiken du lyssnar på under våren? 
Den förändras inte alls, lyssnar på samma sak året om.

Har du några särskilda vårprojekt på g? 
Ska försöka få igång lite odlingar på balkongen denna vår/försommar. Förra året fanns orken att få igång dem, men det var tur att det inte blev av då orken att sköta dem inte hade funnits efter att Elma föddes. I år är orken tillbaka med förnyad kraft.

Vad önskar du dig i vår? 
Värme och många mysiga stunder med familjen.

Föredrar du våren eller hösten? 
Våren helt klart! Hösten känns deppig tycker jag!

Vem/vad är din vårförälskelse? 
Min familj ♥

Tre saker som stoppar vårkänslorna? 
Elmas förkylning, kyla och regn.

Har du redan några sommarplaner? 
Nej, inte direkt. Fara en sväng till Finland kanske finns på listan men inte mer än så.

Då jag inte hade någon vårbild får vår blommiga vårbebis pryda inlägget. Tänk att du snart fyller ett år lilla fröken ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!