torsdag 3 december 2015

Nattugglor ♥

För första gången sen Elma föddes sitter jag i kontoret på kvällstid. Hon somnade så snällt i sin egen säng ikväll så jag som inte var speciellt trött kröp i myskläderna igen och tassade upp till datorn. Det lär kunna straffa sig inatt/imorgon när Elma är pigg och jag är trött men det får bli ett senare problem. 

Det är tyst och konstigt här hemma när Simon är bortrest, tur att han snart kommer hem igen! Enda ljudet som hörs är Amelia som ligger på skrivbordet och tvättar tassarna. Nej, nu ska jag ta och läsa lite bloggar innan jag kryper ner under täcket jag med. Puss och godnatt på er ♥

Bilden är orelaterad till inlägget egentligen. Men Queen Amelia får snart börja akta svans, öron och morrhår, för den lilla marodören börjar bli ruskigt snabb i sina vändningar. Den suddiga lilla handen som syns på bilden var farligt nära att få ett stadigt grepp om svansen. Sen är Amelia Elmas stora idol, så det lär bli en hel del katt och råtta lekar här hemma i framtiden. Eller råtta och katt kanske det snarare blir ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!