onsdag 15 april 2015

Vecka 35 (34+1)

Veckorna travar fram fortare än jag riktigt hinner med. Statistiken i min iPhone-app visar att det är 40 dagar kvar till BF och att 85,7% av graviditeten har passerat. I morgon jobbar jag dessutom sista dagen före mammaledigheten och det känns kluvet. Vad ska jag nu göra på dagarna i väntan på Räkan? Säkert lyckas jag fylla upp dagarna med pyssel, men just nu vet jag inte riktigt vad så jag får ta dagen som den kommer kanske. Njuta av ledighet, tystnad och att bara kunna ta det lugnt.

Hos Libero skriver de att barnet just nu är lika stort som en medelstor pumpa och att det har börjat få ont om plats där inne. Har själv börjat märka av platsbristen då sparkandet har övergått till att buffa lite och så fort Räkan rör sig så ändrar hela magen form! Sen trycker h*n mot nedersta revbenet allt oftare vilket innebär att jag har svårt att sitta bekvämt längre stunder och måste ställa mig upp och gå lite titt som tätt för att plutten där inne ska ändra position.

2 kommentarer:

  1. vi får hitta på något så du inte får tråkigt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, innan jag klättrar i gardinerna ;)

      Radera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!