söndag 26 april 2015

Min och Amelias söndag i bilder.

Som vanligt så blir det hemskt mycket bilder på Amelia, men det får ni faktiskt stå ut med. Hon är sötare att titta på mig! ;)
I morse steg vi upp när Simon åkte till jobbet vid 7.15. Kan ju tyckas tidigt såhär en söndagsmorgon, men jag ansåg nog att jag sovit färdigt ändå och Amelia knorrade inte högljutt hon heller bara hon fick sin frukost. Ute såg det inte lovande ut, med tät dimma och nån sorts duggregn.

Satte mig i kontoret och fixade igång mitt aktivitetsarmband som jag fick av Simon i födelsedagspresent. Prinsessan på ärten låg och övervakade allt jag gjorde och såg till att min hand inte kom i närheten av klosaxen som ligger bredvid hennes kudde.


Ett par timmar senare så försvann äntligen dimman och solen sken från klarblå himmel. Amelia var glad att matte också hittade ut på balkongen och inte satt inne och gömde sig. Amelia är gladeligen ute på balkongen i ur och skur men matte är inte lika road.


Testar att det kommer tillräckligt mycket sol på nosen när man sitter i stolen?


Jag firade att det är Ålands flaggas dag idag med en flaggbakelse och min sidekick låg och vilade i stolen mitt emot. Tur att Simon inte var hemma idag, för i så fall hade han fått stått och fikat för vi har just nu bara två stolar till utebordet. Så kan det gå. Nu känner jag att solen har gjort sitt, så det är dags att gå och lägga sig! Nattinatt på er! ♥

2 kommentarer:

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!