tisdag 31 december 2013

Året som gått 2013

JANUARI
- Firade nyårsafton hemma hos mamma och pappa. Var som vanligt ner till Miramarparken och tittade på raketerna.

- Färgade och klippte håret.
- Åkte tillbaka till Kalmar.

- Beställde lite te i väntan på bättre tider.
- Jag och Maria lämnade in C-uppsatsen/examensarbetet för slutseminarie.
- Fick veta att vi fått erbjudande om lägenhet på Skrakvägen.

- Köpte ljus på rusta och hade skypedejt med tjejerna hemma på Åland. Bilden har Jonna tagit för att visa att jag faktiskt var med på brunchen.
- Hade opponering på uppsatsen och fick reda på att vi inte var godkända, men att vår uppsats var en god början. Fick information om att vi skulle tilldelas en ny handledare och att det bara var att fortsätta.

- Hämtade mina Wilton-tyllar ♥
- Fortsatte på uppsatsen och fick äntligen reda på vilken ny handledare vi skulle få. Har nog aldrig varit så glad för ett besked förut.

- Firade en egen "examenshögtid" med Maria då vi inte riktigt orkade fira med de som faktiskt var godkända. Åt lunch på Thai Silk och shoppade på IKEA.
- Fortsatte skrivandet och fick bra feedback från handledaren.

- Åkte hem med lite flyttlådor. Simon körde och jag satt och lekte med kameran.

- Firade 6 år med Simon och 2 år som förlovade ♥

- Tröttnade på skitcamen i datorn, så jag beställde en ny. Fin är den.


FEBRUARI
- Packade ihop det sista av lägenheten och stuvade in vårt liv i en flyttbil och styrde sen kosan mot Åland. Här visas sista fikan i lägenheten.

- Tillbringade en hel del tid hos Mamma och Pappa i brist på internet i nya lägenheten. Satt och skrev på uppsatsen halva dagarna.

- Bakade julstjärnor.

- Jonna och Elliott var på fika.

- Elin och Java kom också på besök.
- Bloggen fyllde 6 år.

- Tjejkväll med god mat och Singstar hos Jonnas föräldrar.
- Började jobba på Ängsbacken och mina två veckor som arbetslös var över.


MARS
- Handledaren mailade och berättade att hon hade skickat uppsatsen till examinatorn, trots att vi uttryckligen hade skrivit att vi inte ansåg oss vara färdiga och hade påpekat på vilka ändringar vi skulle göra. Stekte american pancakes för att skingra tankarna. Fick tillbaka uppsatsen med texten att om vi ändrade de saker examinatorn märkt ut så skulle vi vara godkända sen, och hennes ändringar handlade om små stavfel i ett efternamn osv. Vilken känsla!

- Var till Uppsala med Jenny och Matias.

- 10.3 blev det officiellt att jag och Maria fått uppsatsen godkänd och att vi äntligen fått vår efterlängtade examen. Firade med att göra ett kollage på alla kaffe/varm chokladmuggar vi förbrukat.

- Köpte golfbollen ♥

- Firade påsk och påsklov med att ha magsjuka hela påskhelgen.


APRIL
- Simon hämtade vår nya tv.

- Mitt examensbevis trillade ner i brevlådan och jag kunde äntligen lägga hela Linneuniversitetet bakom mig.

- Fyllde 25 och firade både hemma och på jobbet. På jobbet gjorde jag ett armband i present åt mig själv, och hemma var det fika med familjen och några dagar senare middag med Hanna och Mimi.

- Simon och jag åt rökta räkor och drack vin.

- Hämtade ut min iPhone 5.
- Var till smakbyn och firade en kollega som fyllde jämt.

-Firade valborg på Tellholm. Chase och Simon hade matchande varma tröjor.


MAJ
- Åkte en runda med snipan och firade att det var 1 maj.

- Köpte utemöbler till balkongen.

- Köpte nya promenadskor.

- Spenderade en hel helg hemma hos Elin. Först vinkväll och sen agility på Järsö.

- Middag på Wirrans.

- Fotade med Jonna och Ina på Ramsholmen. Sen iväg hem till Jonna och grilla.

- Spenderade ännu mer tid med Elin. Långpromenad på 2½ timme och sen lite chill på min balkong dagen efter. Java var måttligt nöjd med vädret.


JUNI
- Spelkväll med Jenny, Matias, Simon och Jörgen.

-Var hundvakt åt Abby en vecka.
- Var på arbetsintervju och fick veta samma dag att jag fått ettårsvikariat på Blåbäret.
- Bokade Londonresa.

- Pajbuffé hos Anna.

- Elin var till Tellholm och badade hundar.
- Simon hämtade Buellen.

- Firade midsommar på Möholm.

- Var till stallhagen och käkade med Simon, Giggi, Eve, Simon, Sandra, Freddy och Magnus.
- Klippte och färgade håret.
- Trillade av motorcykeln efter en tur ut till Sund.


JULI
- Firade min första semesterdag någonsin med att fixa nya sommarnaglar.

- Vin och spelkväll med Elin.

- Sydde en ny badrumsgardin.

- Åkte till London och hade ett par helt fantastiska dagar där. Riktigt roligt att träffa Henke igen också.

- Var till Stockholm med Maria och njöt av att få äta hotellfrukost i lugn och ro.


AUGUSTI
- Hade en bakåframdag med Elin och åt glass först och sallad sen.
- Bytte jobb och började på Blåbäret.

- Hängde på Mimis balkong.

- Lagade lemonad och vaniljbullar.

- Ordnade en babyshower för Madde.

- Lekte kulturell med hanna och mimi på kulturnatten.

- Hundvaktade Abby igen ♥

- Spelkväll med Hanna och Mimi.


SEPTEMBER
- Seglade till Rödhamn och skålade i champagne för att båten hade seglat sin 10000 sjömil.
- Madde och Fredrik blev föräldrar.
- Tjejfika i Saltvik.

- Spenderade en hel helg på Tellholm.

- Middag med Mimi och Hanna.

- På jobbet är vi såhär smala, eller inte (;


OKTOBER
- Hämtade min nya Me&I mössa.

- Fotograferade Java och fiskade med Elin.

- Var på UnderBara Barn-mässa med Jonna och åt godaste efterrätten på vägen hem.

- Fotograferade Atlas.

- Var på lunch hemma hos Jonna och blev bjuden på rödbetssoppa.

- Dinosdejt med hjärtat ♥

- Var en vända med båten och bytte till vinterdäck på golfbollen.

- Var till Uppsala med Jenny och hittade mitt nya husdjur Torkel.

- Monterade möbler. Det stod i beskrivningen att det skulle ta 40 minuter, men för mig tog det närmre 4 timmar.
- Bio med Simon, Sandra och Freddy.


NOVEMBER
- Köpte ny växt till badrummet.

- Barnvaktade java.
- Var till tandläkaren med tandvärk och fick min dom.

- Råkade köpa ett par nya skor på Maxinge.

- Dinosmiddag med Jonna.

- Pysslade ihop min adventsljusstake.
- Cornelia döptes.

- Fika med Jonna, Julia och Elliott.

- Bakade pepparkakor.


DECEMBER
- Anna hade födelsedagsfest och jultomten var med.

- Julpyntade här hemma...

- ... och klädde granen hos mamma och pappa.

- Var till stockholm med Maria och gick på skansens julmarknad.

- Julfest med jobbet.

- Fotograferade Lamina.

- Drog ut alla fyra visdomständer och svällde upp i ansiktet som Glenn Quagmire från Family Guy. Dock finns det betydligt värre bilder på en ännu mer svullen Anna, men de stannar i datorn.
- Blev sjukskriven i omgångar.

- Firade jul på Tellholm med familjen, Simon och Matias. Lugnt och skönt ♥

8 kommentarer:

  1. fint år!
    Verkar som du har lite otur med högtider med mycket mat ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit ett riktigt bra år :)
      Ja, högtider tycker inte om mig ;)

      Radera
  2. Wow det var en ordentlig tillbakablick! Härligt! :) Gott nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ska man göra en tillbakablick så ska det vara en ordentlig ;) Gott nytt år till dig med! :D

      Radera
  3. Svar
    1. Nej, Tryggve var det ju han hette inte Torkel! Barn till Torsten och dammsugarborsten!

      Radera
  4. Tänk att jag kan inte förstå att du bott hemma så länge! Tack för hjälpen med lilla fröken bus idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan inte jag heller förstå, detta år har verkligen bara rusat iväg. Det var så lite så! :)

      Radera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!