tisdag 2 april 2013

En liten lista från en liten sjukling.

Eftersom jag är hemma och är sjuk och svag just nu så tänkte jag underhålla er läsare med en liten lista. Har inte blivit sådär jättemycket bloggande på sista tiden, men tiden räcker helt enkelt inte till. Lånade denna lista av Hanna.

1. Var är din mobiltelefon?
Den ligger på soffbordet.

2. Var är din andra hälft?
Han ligger i sängen och snarkar lite, men det börjar nog bli dags att väcka honom snart.

3. Ditt hår?
Är ljust och lite småslitet, men jag vet inte riktigt vad jag vill göra med det nästa gång jag klipper mig. Men det brukar ju bli bra när jag ger min frisör fria händer.

4. Ditt humör?
Lite trött och irriterad trots att det varit 4 dagars ledighet. Påsken blev inte alls som planerad, då jag lyckades bli magsjuk i fredags och inte har haft någon matlust förrän idag.

5. Din dagsplan?
Det blir inte mycket gjort idag. Ska vara hemma från jobb och vila både idag och imorrn, så jag hoppas att jag blir frisk och pigg tills på torsdag.

6. Det bästa du vet?
Det bästa jag vet är att vakna lite onödigt tidigt men att snabbt inse att jag inte behöver stiga upp och kan somna om istället.

7. Din dröm i natt?
Har faktiskt inte drömt någonting inatt.

8. Ditt livsmål?
Hmm, livsmål? Att få ett fast jobb som jag trivs med, att resa lite med älsklingen och sen skaffa några barn kanske.

9. Rummet du är i?
Vardagsrummet. Sitter och kikar lite på nätet, men ska nog snart krypa ner under täcket i soffan igen och vila bort min dumma sjuka.

10. Din hobby?
Hmm, svårt. Men skulle väl säga foto och att sova.

11. Din skräck?
Är rädd för lite allt möjligt, men att någon nära mig ska bli svårt sjuk eller dö är som det jag är mest rädd för.

12. Var vill du vara om sex år?
Då vill jag ha köpt ett hus eller en lägenhet tillsammans med Simon och ha skaffat nått barn i alla fall.

13. Var var du igår kväll?
Hemma.

14. Vad är du inte?
Frisk.

15. En sak du önskar dig?
Just nu är den enda önskan jag har att det ska bli VÅR!

16. Var växte du upp?
På Åland!

17. Det senaste du gjorde?
Åt lite havregrynsgröt och kollade på facebook.

18. Dina kläder?
Just nu är det rutiga pjamasbyxor och ett randigt linne. Sovkläder ♥

19. Din tv?
En svart och ganska liten samsung just nu. I eftermiddag hämtar älsklingen vår nya tv dock ♥

20. Ditt/dina husdjur?
Har inte fler husdjur än dammråttorna under soffan och sängen.

21. Din dator?
En Asus och så mycket mer finns det inte att säga om den.

22. Din bästa ägodel?
Min telefon och min dator kanske.

23. Saknar någon?
Ja, just nu saknar jag Maria.

24. Din bil?
Är en vit liten Golf, och den är i stoooort behov av att tvättas.

25. Något du inte har på dig?
Sockor.

26. Favoritaffär?
Hmm, blir väl GinaTricot.

27. Din sommar?
Hoppas på att den blir solig och fin så att jag kan bli lite brun i år. Dock ser jag på sommaren med lite sorg, för när den är slut så är även mitt vikariat på jobbet slut och det är dags att söka sig vidare.

28. Älskar någon?
Ja, både min familj, mina vänner och min sambo ♥

29. Favoritfärg?
Blått och rååååååsaaaaa!

30. När skrattade du senast?
Var nog en sväng igår när pappa sa någonting.

31. När grät du senast?
I fredags. Min emetofobi tyckte inte om att bli magsjuk :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!