torsdag 21 februari 2013

I realize the joke is on me.

Det är nästan lite jobbigt att sitta och redigera alla de gamla bilderna från Kalmar. För trots att vi inte varit därifrån mer än 1½ vecka så känns det tomt. Senast igår kom jag på mig själv att tänka att "när jag kommer tillbaka till Kalmar ska jag göra si eller så...", för att sekunden efter komma på att det inte blir någon "nästa gång".

Jag saknar lägenheten och jag saknar faktiskt Norrliden en smula, vilket jag väl aldrig trodde att jag skulle säga. Jag saknar att kunna umgås med Maria alla dagar. Jag saknar att kunna ha busstiderna i en app i telefonen. Jag saknar de där små sakerna som gör vardagen så mycket lättare. Men det är nya tider nu och jag är ganska säker på att det blir bra på Åland också trots att det inte känns så alla dagar. Känner att humöret pendlat lite upp och ner de senaste dagarna men med en meningsfull sysselsättning blir det nog att kännas betydligt mycket bättre.

6 kommentarer:

  1. jag vet precis hur det känns, när vi precis flyttat från Möckelö kände jag mig lite ... "rotlös" på något vis, för jag ville egentligen vara där men jag ville egentligen, egentligen vara här. Det är svårt det där, med att flytta.

    hur går det med jobbsökandet, har du alltså hittat något redan? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är ju så. Saknar att allt var så tillgängligt i Kalmar, man kunde ta bussen överallt då det alltid gick minst var 20 minut. Men man vänjer sig, och snart har vi bil så då blir det ännu lit lättare :)

      Radera
  2. men alltså, jag var helt säker på att jag mötte Simon i en liten lila bil härom dagen? :O

    du svarade ju inte på min fråga, Anna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, han har lånat sin systers bil de senaste veckorna för att han ska kunna ta sig på jobb, men den behöver hon ju själv på kvällarna så den har vi inte på heltid :p

      Hoppsan, jag missade den :) Men jag har väl inte så aktivt sökt jobb direkt :p

      Radera
  3. Världens sämsta på att läsa bloggar. Men kul att du är hemma igen :D Och fin bild fröken som alltid blir bra på bild ;) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aww, det är trevligt att vara hemma igen :D tack sötnöt ♥

      Radera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!